router dns extern en intern ip.

Status
Niet open voor verdere reacties.

basdebaas

Gebruiker
Lid geworden
17 nov 2008
Hoi,

als ik vanuit mijn eigen netwerk naar *****.nl ga wat verwijst naar mijn ip dan wordt ik doorverwezen naar de configpagina van de router. nu wil ik niet dat de router naar zijn eigen configpagina gaat maar gewoon in de portforward lijst kijkt naar welk ip hij moet verwijzen... kan dit?
ik heb een belkin router.

gr. bas

1) zorg dat niemand van buiten bij je config kan ;)
2) indien je poort 80 forward is het nu mogelijk opgelost.
3) indien de router mappen van poort 80 niet toelaat, kun je altijd een andere poort mappen

DMZ is wat je nodig hebt! Kijk is wat jou router hier voor mogelijkheden voor bied.

Als ik je goed begrijp, dan verwijst *******.nl naar het Internet ip-adres van je router.
Dat is dan allemaal heel jammer voor je, maar je kunt niet van binnenuit (thuisnetwerk) naar buiten (Internet) en dan weer naar binnen (thuisnetwerk).

Dus als mensen van buiten je thuisnetwerk géén config-pagina van je router krijgen maar braaf worden doorgeleid naar de server waar je blijkbaar iets op draait, dan staat wat dat betreft alles goed (portforwarding etc.)

Wat jij dan kunt doen op je thuispc is het hosts bestand aanpassen, zodat www.******.nl en ******.nl verwijzen naar het interne ip-adres van je server.

Maak een snelkoppeling naar: notepad.exe %windir%\system32\drivers\etc\hosts
op je bureaublad, rechtsklik erop en kies voor "Als Administrator uitvoeren".

Voeg een paar regels toe aan het dan geopende hosts bestand, druk op het kruisje en geef ja op de vraag over opslaan.

Stel dat (voorbeeld) je 'server' het ip-adres 192.168.1.33 zou hebben en we voor *****.nl even mijndomein.nl gebruiken, dan voeg je toe:

192.168.1.33 mijndomein.nl
192.168.1.33 www.mijndomein.nl

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan