Hansjevery
Gebruiker
- Lid geworden
- 28 dec 2003
Ik heb een redelijk uitegbreid netwerk, zo zit het in elkaar: adsl signaal komt binnen: gaat naar een modem, die is verbonden met router1, die heeft 4 uitgangen, 3 gaan rechtstreeks naar computers, en 1 naar een volgende router die een stuk verder ligt (router 2) hieraan hangen 3 computers, en 1 wireless router (router3). Geen probleem tot dusver, alles werkt. Nu is er de noodzaak om een server aan te sluiten, daarvoor hebben we liefst een aansluiting zo dicht mogelijk bij het binnen komen van het signaal, kwestie van de last voor het hele netwerk te beperken, daarvoor heb ik aan router1 2 uitgangen vrijgemaakt, een router (router4) in de plaats gestoken waar die twee vrijgemaakte weer bij kunnen en de server in de tweede vrijgemaakte uitgang. Dit lukt niet, de server krijgt geen internet... ook een normale computer krijg ik hierop niet aangesloten. De kabel die ik gebruikt heb is wel anders dan alle andere draden, deze ondersteunt dataverkeer van 100 tot 1000 Mbps.
In windows krijg ik de melding: netwerk met beperkte mogelijkheden, neem contact op met de beheerder. Als ik dan op verbinding herstellen klik dan loopt hij vast bij het verkrijgen van het ip.
Waar loopt het fout? ik heb toch lles correct aangesloten?
Deze dingen heb ik geprobeerd:
Lange kabel van router1 naar server even uitgetrokken, en in dezelfde uitgang een 10/100Mbps kabel gestoken en verbonden met mijn laptop: dit werkt!
Zelfde opstelling met 100/1000 kabel tussen router1 en laptop werkt niet.
Twee poorten in router4 uitgetrokken en zo een 100/1000 kabel genomen en verbonden met laptop: dit werkt
Kan iemand mij zeggen waarom dit allemaal zo vaag is, ik zie niet wat nu juist het probleem is. Maar ik vermoed sterk dat de kabel er voor iets tussen zit.
Groetjes
Hansje
In windows krijg ik de melding: netwerk met beperkte mogelijkheden, neem contact op met de beheerder. Als ik dan op verbinding herstellen klik dan loopt hij vast bij het verkrijgen van het ip.
Waar loopt het fout? ik heb toch lles correct aangesloten?
Deze dingen heb ik geprobeerd:
Lange kabel van router1 naar server even uitgetrokken, en in dezelfde uitgang een 10/100Mbps kabel gestoken en verbonden met mijn laptop: dit werkt!
Zelfde opstelling met 100/1000 kabel tussen router1 en laptop werkt niet.
Twee poorten in router4 uitgetrokken en zo een 100/1000 kabel genomen en verbonden met laptop: dit werkt
Kan iemand mij zeggen waarom dit allemaal zo vaag is, ik zie niet wat nu juist het probleem is. Maar ik vermoed sterk dat de kabel er voor iets tussen zit.
Groetjes
Hansje