Router draadloze verbinding werkt niet goed

• Onderwerp starter Onderwerp starter Mkkl
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Mkkl

Gebruiker
Lid geworden
9 feb 2007
Beste forummenschen,

Ik heb een aantal vraagjes wat betreft mijn router. Het is een Netgear WGR614 v7 en we hebben Ziggo internet, wat voor weet ik niet precies.
Eén van de rare dingen is dat mijn PC meerdere keren staat vermeld in de lijst van Attached Devices met verschillende ip- en mac-adressen.
Daarnaast is het soms zo dat mijn, of iemand anders zijn pc geen verbinding meer kan maken. Dat gebeurd vaak als er veel of nieuwe apparaten verbinding maken met het netwerk.
Nu is het misschien ook zo dat dit aan de modem ligt, Arris CM450B. We gebruiken allemaal naar mijn weten Windows 7. We zitten in totaal met 3 laptops, 3 telefoons en een Playstation op het netwerk, niet de hele dag natuurlijk. Ik gebruik verder geen firewall of virusscanner.

Als iemand dit zou kunnen toelichten zou dat heel fijn zijn.

Groeten Michiel

ik zou toch minstens een virusscanner (Avast of AVG hebben beide goede gratis versies) en Malware bytes antimalware installeren. Maak dat ze allebei up-to-date zijn na installatie en start dan je pc op in "veilige modus met netwerkmogelijkheden". Laat eerst de AV scannen en na het opruimen laat je MBAM scannen. Kans is heel groot dat er veel rotzooi op je machines zit.
Is je wifi beveiligd?

Ik heb wel Malware Bytes en Spybot S&D die draai ik om de zoveel tijd. Heb alleen eigenlijk nog nooit echt last gehad van virussen en ik merk echt dat programma's als AVG of McAfee of Ad Aware heel veel snelheid uit mn laptop zuigen. Daarom verwijder ik ze eigenlijk alweer na een maand als ik bedacht heb om weer eens een virusscanner te installeren. Er zit een wachtwoord opt wifi en de anderen hebben er ook last van.

malware bytes en spybot zijn een aanvulling op een antivirus. Je doet met mijn advies wat je wil maar als je ze niet uitvoert, kunnen we ook geen mogelijke oorzaken uitsluiten. Dat er een wachtwoord op je wifi zit, wil niet veel zeggen. Wat gebruik je als draadloze encryptie, WEP, WPA of WPA2?
Wat bedoel je precies met "Dat gebeurd vaak als er veel of nieuwe apparaten verbinding maken met het netwerk"
Zijn er nog andere toestellen op je netwerk dan de 7 toestellen uit je initiële post.
Je zou eens kunnen kijken of er nog een iet of wat recente firmware voor die Netgear te krijgen is?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan