Router e tech

Status
Niet open voor verdere reacties.

xxCorinnexxx

Gebruiker
Lid geworden
17 mei 2003
Hallo allen, ik wil ,een twee pc op het internet aanlsuiten

Ik zit bij chello, heb een router gekocht E-TECH (RTBR03) volgens die winkel moest ie goed wekrne.

Nou aansluiten gaat prima, alle lampjes die moeten branden branden en wat niet moet branen brandt niet. Mijn instellingen staan goed. Ik heb een juist ipadres ontvangen.

Dus ik open mijn IE en ga naar het nummer wat erin staat doet het niet, nou verder kijekn dan mijn neus lang is kom ik tegen dat proxy uit moet staan uitgezet, kom ik er idd op. Maar ja, moet een bepaald nummer invoeren en in de winkel zeiden ze dat dat mijn oude ip adres zou moeten zijn, weas he tdus niet wat ik al dacht. Dus na veel gezoek het nummer gevonden wat ik wel moest hebben (denk ik) en wil weer naar die apgina gaan, maar nu kom ik er ineens niet meer op. ook niet als ik doe wat hun zeggen, zet hem uit en weer aan, koppel alles los en weer vast, controleer of alles goed is ingestalt. Doe in opdracht prompt ipconfig /all geeft alles goed weer. Maar als ik doe ping naar dat numme rote wat beschreven staat kreeg ik eerst 4 verzonden 4 ontvangen 0 velroren zo hoort het, en nu kreeg iktime out time out time out en 4 verzonden 0 ontvangen 4 verloren. Daarna kreeg ik hostniet bereikbaar host niet bereikbaar host niet bereikbaar 4 verzonden 4 ontvangen 0 velroen, en ik kom er niet op ik raak hier zwaar gefrustreerd van iemand die een oplossing weet?? Ik heb zowat alles treadsh al doorgelzen maar kon wel 1 keer mijn probleem vinden maar niet met de oplossing die bij mij werkte. Ik wer k met een pentium 3 8000 mhz en nieuwste pentium 4 ene XP Proff en andere XP home (i.v.m. garantie over een jaar mag XP proff erop) verder weet ik niet wat voor info julie zo nodig hebben.

In het vervolg mag je wel meer met leestekens en allinea's typen want het is nu een heel lastig verhaal om te lezen.

Wat voor ipadres krijgen de clients? Heb je de router al eens gereset? Kan het zijn dat jij het macadres moet klonen van je netwerkkaart die je van chello gekregen hebt?

Ja sorry, het is al laat, normaal gesproken type ik wel wat duidelijker.

De eerste computer heb ik op 1 aangelsoten, en kreeg dan ook adres 192.168.1.01

de tweede zit op 2 dus kreeg het adres 192.168.1.02

Ja wrs is dat dus de goede die ik moet hebben, maar omda tik nu dus met geen mogelijkheid die pagina op kan komen kan ik dat dus niet invulen, als ik da tkan invulen is he tklaar. Maar ja, zo makkleijk gaat dat niet.

192.168.1.1 is normaal gezien het ipadres van de router.

Reset je router eens (staat wel in het boekje) en begin eens van voor af aan

Als jij je router reset krijgt die router weer het standaard ipadres. Tijdens het configureren heb ik het vermoeden dat jij het macadres moet klonen (dat is wat is weet van chello, dus het macadres van de netwerkkaart die je van chello hebt gekregen overnemen in de router)

Maar doel jij met resetten op het uit en aanzetten of daadwerkelijk de reset knop ingedrukt houden?

de reset knop aan de achterkasnt en je kan wel zeggen moet je configureren. Maar ik wou dus dat kon, dat kan al helemaal niet, want ik kom niet op die pagina.

1. Reset het ding, en ga met ie naar het adres http://192.168.1.1
2. UPC Chello
‘Main Settings’ menu: Host name: [leeg laten]
Domain Name: [leeg laten] (eventueel invoeren: chello.nl)
Zet een vinkje voor ‘Get an IP address automatically’
(Voor sommige oudere kabelmodems van COM21 dient u een vast IPadres,
subnet mask, gateway en DNS in te vullen)
‘Login’ menu: Zet een vinkje voor ‘Dynamic or static IP’
‘Device Admin’ menu: Vul het MAC-adres in van uw netwerkkaart die tot nu toe werd gebruikt
voor het kabelmodem. U vindt het MAC-adres van deze netwerkkaart
door op de betreffende pc in Start à Uitvoeren het programma
WINIPCFG (of IPCONFIG in Windows 2000/XP) te starten.

Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaa dat snap ik.. dat staat ook allemaal in de handleiding maar ik kom niet eens op die pagina.............

Doe het dan even in de volgende, volgorde.

1 Reset de router, met knopje op de achterkant.
2 stel de tcpip instellingen als op bijgevoegde plaatje in.
tcpipinstelling.jpg

3 Sluit het kabel modem aan op de WAN poort.
4 Sluit de pc, waar de netwerkkaart van chello in zit, aan op poort 1.
5 Start die pc op.
6 Controleer of de pc een goed ip adres heeft gekregen. Door dubbel te klikken op het netwerkicoon naast de klok, en tabblad "ondersteuning" te kiezen. Eventueel de knop verversen drukken. Onder de knop details vind je ook het mac adres van de netwerkkaart.
7 Open ie en type het url http://192.168.1.1 in.

Groetjes Erik Rothuis

Laatst bewerkt:
surf je met proxy aan?
dan kan het heel goed zijn dat je niet op de router pagina komt namelijk.

Nou beetje vreemd allemaal het klopt allemaal en ik kom er neit op, en sinds gisteravond (toen kwam ik er wel op) heb ik niks gedaan met mijn instellingen, ehb al gepoogd hem op vast ip adres te zetten zoals in het boekkie beschreven stond. Dacht dat ik blij mocht zijn watn ik kreeg de pagina tot ik op apply klikte toen was het in een keer weer weg.

Nou heb ik net het zaakje gebeld waasr ik hem heb gekocht en ik mag hem even komen ruilen kijken of dat wat oplevert.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan