Router en 2 PC en 1 printer

Status
Niet open voor verdere reacties.

J-W-Buijtendijk

Gebruiker
Lid geworden
10 nov 2000
Ik heb 2 computers die allebei werken met een router van telfort en maar 1 printer. Zou iemand mij in kleine stapjes kunnen vertellen hoe ik de ene computer met de andere kan software matig kan verbinden om een brief in Word gemaakt in de ene computer naar de printer te versturen. Mijn zoon heeft het wel eens gedaan maar die weet ook niet meer hoe het gaat.Zeg maar in de hoofdcomputer doet de printer alles normaal. De printer is een HP 320 op beide computers staat XP Prof. Vast bedankt J.B. O ja ik weet niet zeker of deze vraag in het juiste vakje staat.

Start: Mijn Netwerklocaties->Wizard thuisnetwerk of klein bedrijfsnetwerk-> volg de wizard-> Start hem opnieuw op-> Ga naar Printers en faxapparaten-> Printer toevoegen typ de naam in die jij de printer hebt gegeven.

Dit is in windows zelf en dus vertrouwd.

Hopelijk werkt het nu.

Laatst bewerkt:
Netwerkje 2 PC en 1 Router en 1 Printer

Helaas is het mij niet gelukt, Maar daarna kreeg ik op bepaalde schermpjes verschillende vragen ik denk dat ik daar een fout antwoord heb gegeven. Is het mogelijk om mij wat meer gegevens als oplossing te geven. Daarna liep mijn pc helemal vast ik heb de pc uigezet dat ging ook al moeilijk maar hij was wel uit (ik had gelukkig een herstelpunt aan gemaakt.)
Nog even dit als uitleg op mijn oude pc staat bij Configuratie scherm/Systeem/Harware/App.beheer/netwerkadapters/1394 Netwerkkaart en er onder 3 com Gigabit LOM 3c940 welke moet ik hebben voor naar die andere PC. Dan de 2e PC dit is een medion deze heeft de volgende Netw.adapt. 1394 Netwerkaart er onder Realtek RTL 8139 Familie PCI Fast Ethernet er onder RT 2500 USB Wireles lan card. De medion is de beshrijving v d Comp.is Medion Joop en de werk groep MSHOME en dan heeft hij nog een Volledige PC naam ik hoop dat dit een goede uitleg is .Gr. J.B.

Laatst bewerkt:
Het is jammer dat je geen windows 7 draait, Want dan was het heel gemakkelijk geweest.

maar met xp pro moet het ook wel lukken.

Ik zal even stap voor stap alles uit mijn hoofd moeten doen. Zit nu op mijn werk.

even voor het gemak:
comp 1 = computer met de printer,
comp 2 = computer waar printer op aangesloten moet worden.

1. Ga naar comp 1 --> Ga naar Printers en faxapparaten --> HP 320(of hoe je printer ook heet) --> rechtermuisknop --> eigenschappen --> printer delen --> een naam geven bijv printer1

2. comp 2 --> Mijn Netwerklocaties --> Volledig netwerk --> Microsoft Windows Network --> MSHOME of Workgroup --> de naam van comp 1 zoeken en aan klikken --> printer1(of hoe je je printer genoemd hebt bij stap 1) En dan installeer hij nu als het goed is de drivers,

en vanaf dan staat de printer gewoon als je in word, of willekeurig elk ander programma wilt printen, in het print scherm.

Let wel op: als je iets wilt printer moet zowel de printer als comp 1 aanstaan.

Ik hoop dat het nu wel lukt

En sorry als het niet helemaal klopt, zoals ik al zei is dit volledig uit mijn hoofd.

Grt

Rens

Laatst bewerkt:
Antwoord

:D:D:DBeste Rens 12, het is eindelijk gelukt met een beetje lezen en puzzelen ben ik er uitgekomen. Ik ben je zeer dankbaar zelf had ik niet gekunt ondanks dat je op je werk zat ik vind het klasse J.Buijtendijk:love::love:

Laatst bewerkt:
Graag gedaan. :thumb:

En fijn dat het is gelukt, ondanks ik het uit mijn hoofd moest.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan