Router en adsl werken plotseling niet meer samen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

pimpampet

Gebruiker
Lid geworden
19 apr 2005
Berichten
16
Sinds enkele weken krijg ik via mijn wireless router plotseling geen internet meer op mijn computer.

Alle instellingen kloppen en de status is okay.
Ook de adsl werkt volgens de vlotte jongens van wanadoo correct.

Wanadoo geeft kpn de schuld vanwege aanpassingen op het systeem. Kpn weet van niks.

Nu heb ik de mazzel dat er in de straat meerdere mensen zijn met draadloos internet waarmee ik tijdelijk even meesurf, maar ik zou graag mijn eigen verbinding weer terug hebben.

Ik heb een Sitecom router type WL 108
Nu zag ik op de site van Sitecom dat ik firmware kon downloaden, als ik dat probeer herkent mijn computer het programma niet en moet ik shareware downloaden van Irfanview. Als brave burger meteen naar Irfan view gegaan, staat daar een lijst van tientallen downloads.

Kent iemand mijn probleem en weet deze persoon hoe ik de firmware (update) van Sitecom kan uitvoeren en tevens hoe je zoiets in je modem aanpast?

Hartelijk dank bij voorbaat!

vriendlijke groet,

Pim Julsing
 
Allereerst bedankt voor je reactie.

Heb de thread gelezen, maar kom er niet echt verder mee. Het signaal van het draadloos internet is prima en mijn adsl werkt correct. Er is alleen sinds de kpn in de buurt bepaalde instellingen heeft gewijzigd een soort poortblokkade (zo omschrijft wanadoo het probleem).

De oplossing zou moeten zijn de firmware updates van Sitecom te installeren. Als ik deze heb opgeslagen en wil aanklikken geeft mijn computer aan dat hij geen programma heeft om het betreffende bestand te openen en dat ik dit moet installeren (irfanview).

vriendelijke groet,

Pim
 
Heb je de faq geraadpleegt bij sitecom.

Via de browser


Download de firmware voor upgraden via de browser in de driver-sectie.
Start de browser en type 192.168.0.1 in de adresbalk
Klik "advanced" in het router menu
Klik "upgrade firmware" in het advanced menu.
Klik de knop "browse" en blader naar de gedownloade firmware file (*.img).
Klik de knop "Start upgrade".
Het upgrade proces start.
Tijdens het upgrade proces de router niet uitzetten, of de netwerkkabel verbreken!
Na de succesvolle upgrade moet u de router hard resetten
Nu kunt u de router weer benaderen via de browser en opnieuw configureren voor uw internet verbinding
Via de Utility

Download de upgrade utility in de driver-sectie.
Download de firmware voor upgraden via de utility in de driver-sectie.
Unzip de gedownloade utility file, en klik de set-up.
Na de installatie kunt u de upgrade utility starten via start/programma's/ugutil
Klik in het programma op de knop met de rode en gele pijl.

In de "device list" ziet u een SCxxxxx nummer welke overeen komt met het nummer op de onderkant van uw router. Klik vervolgens op de knop "files"
Blader naar de firmware file (*.bin). Klik vervolgens "OK"
Klik de knop "upgrade"

Tijdens het upgrade proces de router niet uitzetten, of de netwerkkabel verbreken!
Na de succesvolle upgrade moet u de router hard resetten
Nu kunt u de router weer benaderen via de browser en opnieuw configureren voor uw internet verbinding
Mocht er onverhoopt toch wat verkeerd gaan met de upgrade, is dit meestal te herstellen met de speciale erase & upgrade utility.
 
Wat voor modem/router zit er voor je Sitecom ?

Wanadoo werkt namelijk niet met Sitecom dus vast iets anders !
 
@ speedtouch: Bedankt voor de moeite, ik zal deze abacadabra in praktijk proberen te brengen.

@upsidaisy: De sitecom router is modem/router in één.
Ik heb dus geen aparte modem, maar dit werkte al half jaar perfect.

Bedankt!

gegroet,

Pim
 
Het is een wonder, door de firmware/update zijn mijn router/modem en de adsl weer vrienden geworden.

bedankt voor de reacties.

groet,

Pim
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan