router en domein???

Status
Niet open voor verdere reacties.

nossie

Gebruiker
Lid geworden
11 nov 2008
Hallo Allemaal,

Ik zie dat ik in mijn router ook een domeinnaam kan opgeven.

Betekent dit dat ik mijn router als domein controller kan laten werken en alle pc's laten aanmelden bij dit domein? Of is dat alleen om de router op te nemen in het domein als je een domeinserver hebt?

Als je de router als domein server kan gebruiken zijn hier dan voordelen aan boven het gebruik met een Workgroup?

Graag jullie reactie.

Alvast bedankt.

gr.
Nossie

Voor een domein heb je een domain controller nodig, oftewel een server.
De domein naam die je kunt instellen in je router is niet meer dan onderdeel van de verbindings opties.
Voor sommige providers (niet in Nederland zo ver ik weet) moet je een domeinnaam in je router invullen voordat internet werkt.
Het heeft te maken met de DNS forwarder in je router.

OK, dank je wel voor je reactie.

Wat betreft een domein controller: heeft dat in een thuisnetwerk voordelen tov van een workgroup? Neem aan dat je dan een PC met Windows Server oid moet draaien? Of bestaan er ook bij Linux domein controllers, die natuurlijk wel een Windows omgeving kunnen beheren? Of is dat voor thuis allemaal te ingewikkeld?

Ik hoor het wel.

gr.
Nossies

Ik raad je aan eerst een goed boek te kopen over windows server en je er in te verdiepen.
Er zijn complete opleidingen voor.

Pas als je zeker weet dat je weet wat het is en wat je er mee kunt moet je er aan beginnen.
Als je er meer van wilt weten raad ik je aan de volgende 2 boeken te kopen:
Boek 1 - Netwerkbeheer met Windows Server 2008 / 1
Boek 2 - Netwerkbeheer met Windows Server 2008 / 2

Mocht je het echt interesant vinden en je er in verdiepen dan is de volgende serie boeken onmisbaar:
MCITP Windows Server 2008 Server Administrator Core Requirements Self-Paced Training Kit

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan