Router en Modem communiceren niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

wlsandman

Gebruiker
Lid geworden
22 sep 2006
Goedenavond,

Ik heb hier een adsl verbinding van xs4all. Een pc op windows xp. Een copperjet 816b modem en een Eminent 4420 router.

Als ik direct op de modem zit, dan doet internet het gewoon, als ik de router tussen de modem en de pc zet; dan doet internet het niet. De pc krijgt gewoon een IP-adres van de router, maar bij de status (in de router) zie ik dat er geen connectie gemaakt kan worden met de modem. De link status staat op disconnected. Ik heb alles op automatisch gezet, een dynamic ip en de router staat op dhcp. Ook de kabel tussen de modem en de router heb ik al een keer vervangen; maar daar ligt het dus niet aan.

Hoe kan ik weer internetten met de router ertussen? Wat zou het probleem kunnen zijn?

Mvg, wlsandman

heb je na het aansluiten de modem, router en pc al eens opnieuw gereboot?
Heb je de juiste kabel gebruikt tussen de modem en de router?

heb je na het aansluiten de modem, router en pc al eens opnieuw gereboot?
Heb je de juiste kabel gebruikt tussen de modem en de router?

Ik heb alles al tig keer gereboot. Zowel hardware- als softwarematig. De kabel heeft altijd al tussen router en modem gezeten, dus daar kan het lijkt mij niet aan liggen. Het is zo'n cross utp kabel ofzo.

Heb hetzelfde probleem gehad na stroomuitval, tig keer resetten gaf geen soelaas.
Rechtstreeks op modem gaf wel verbinding.

Heb uiteindelijk de router gereset met ALLEEN de crosslinkkabel op de router aangesloten en hierna deed alles het weer:o

Probeer het eens zou ik zo zeggen.

Heb hetzelfde probleem gehad na stroomuitval, tig keer resetten gaf geen soelaas.
Rechtstreeks op modem gaf wel verbinding.

Heb uiteindelijk de router gereset met ALLEEN de crosslinkkabel op de router aangesloten en hierna deed alles het weer:o

Probeer het eens zou ik zo zeggen.

Bedankt voor je reactie, maar ik snap hem niet helemaal.

De router resetten met alleen de crosslinkkabel op de router, je bedoeld hier de modem neem ik aan.

Nee, je modem laat je aanstaan en de modem is verbonden met je router dmv de crosslinkkabel, nu moet je je ROUTER resetten (door bv de stroom er even af te halen of de resetbutton ingedrukt te houden als je de stroom weer op je router aansluit, als het dan allemaal goed gaat zie je het modemlampje van connected oplichten als teken dat de verbinding tussen je modem en router actief is.

Succes d'rmee:thumb:

Nee, je modem laat je aanstaan en de modem is verbonden met je router dmv de crosslinkkabel, nu moet je je ROUTER resetten (door bv de stroom er even af te halen of de resetbutton ingedrukt te houden als je de stroom weer op je router aansluit, als het dan allemaal goed gaat zie je het modemlampje van connected oplichten als teken dat de verbinding tussen je modem en router actief is.

Succes d'rmee:thumb:

Aha, na een test heb ik nog steeds geen verbinding. Het probleem is ook dat alle lampjes gewoon normaal branden; zowel op de router als op de modem. De router is trouwens net nieuw, dus daar kan het niet aan liggen.

Ja, ik heb vandaag een router gekocht en ik heb precies hetzelfde probleem; alle draden zitten er goed in, de lampjes die horen te branden doen dat ook, de pc kan de router vinden maar GEEN VERBINDING MAKEN MET HET INTERNET.:confused:
Weet iemand hier misschien iets op?

Router: Sitecom Wireless Network Broadband Router 54g TURBO

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan