router en msn

Status
Niet open voor verdere reacties.

sjembek

Gebruiker
Lid geworden
9 mei 2001
een kennis van mij zit achter een router en kan geen videobeelden en geluid en bestanden versturen ,nu la sik in een andere tread op dit forum dat het kon komen omdat een router een ingebouwde firewal heeft ,vraag kun je dat niet omzeilen of die firewall uitschakelen. dit alles lukt wel via netmeeting

Een beetje weinig informatie, dus misschien kan je wat meer specs posten zodat we het één en ander kunnen uitsluiten:

- Werk je onder XP?
Daar zit een ingebouwde firewall in die standaard aanstaat. Die kun je uitzetten.

- Werk je met een softwarematige firewall?
Dan kan je MSN server rights geven, waardoor deze door de firewall gaat.

- Werk je met een hardwarematige firewall in je router?
Dan moet je de protocollen portmappen naar de computer waar msn op gebruikt word.

Het geheel is een beetje groots om langer uit te leggen. Kijk anders eens hier

Ik heb ZoneAlarm als firewall voor uitgaand verkeer.
En een USRobitics router met ingebouwde firewall,ik kan dus gewoon bestanden ontvagen en versturen met MSN ,niks hoeven intestellen ,aansluiten en draaien maar.Ik draai met win2000.

als je achter een router zit, en jij EN de andere persoon hebben messenger 5 of hoger dan werkt verzenden/ontvangen van bestanden gewoon... als jij of de ander lager dan mess 5 hebben dan lukt het niet..

IK heb dus MSN 4.6 draaien op win2000 en aan de andere kant heeft MSN 5 maar het werkt gewoon wel hoor bestanden over zetten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan