Router en/of abonnement

Status
Niet open voor verdere reacties.

Huizespilsluize

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
22 jun 2012
Beste Mensen,

Ik woon in een studentenhuis midden in de stad, wij wonen met zijn achten (8 laptops en 8 telefoons op het netwerk). Het probleem is dat onze internetverbinding vaak weg valt, en soms het een hele middag niet doet. Zodra het rustig is in huis of op een rare tijd kan je wel verbinding krijgen.

Wij hebben een Telfort Abonnement: Upload tot 3 Mb/s, Download tot 25 Mb/s
Mijn computer heeft de volgende netwerkkaart:
Intel(R) PRO/wireless 3945ABG Network Connection up to 54 Mbps
Uit een speedtest bleek dat ik download snelheid heb van 9,89 Mbps
Modem/Router: Zyxel 2602-D3A Deze router staat midden in het huis, maar staat flink wat muren van mij en andere vandaan.

Mijn vraag is hoe kan ik dit oplossen?
Ik denk dat het probleem uit meerdere factoren bestaat.
Ten eerste het signaal is te zwak, er moet op elke verdieping een versterker komen.
Ten tweede we moeten op een ander kanaal gaan zitten omdat er veel signalen in de buurt zijn
Tot slot, misschien is een hoger abonnement geschikter voor zoveel personen. Vooral omdat veel huisgenoten downloaden, en online tv willen kijken.
Klopt dit? Kunnen er nog andere dingen aan de hand zijn? Hoe zou u dit probleem oplossen?
Alvast heel erg bedankt!!:D

In ieder geval een paar repeaters plaatsen kan idd geen kwaad, verder zou ik zeker gaan voor een hogere bandbreedte,
zeker met zoveel telefoons/pc's/laptops.

Je kunt je internet provider zo opbellen en vaak kun je nog sneller internet krijgen voor dezelfde prijs ook.

Ok, even de router opgezocht & kon alleen deze vinden:

ftp://ftp.zyxel.com/P-2602R-D3A/datasheet/P-2602R-D3A_1.pdf
ftp://ftp.zyxel.com/P-2602HW-D3A/datasheet/P-2602HW-D3A_1.pdf

Ten eerste staat daarin nergens het zendvermogen vermeld. Verder heb je ADSL & daar valt gewoon niet echt veel meer rendement uit te halen, & een abonnement boven de 50Mbps heeft dan ook niet echt veel zin.

Wat je in ieder geval kan doen c.q. nakijken, is of op alle ontvangende computers QoS (QualityofService) is ingeschakeld. Dat kan een (kleine) verbetering opleveren.

Verder kan je behalve repeaters eens proberen om een echte router met MIMO, liefst ook met 5GHz-band, op de Zyxel aan te sluiten, verhoogt niet zozeer je verbindingssnelheid, maar doorgaans wel je bereik.

Oplossing?

Dank voor de hulp,

Wij zijn nu van plan om naar een Ziggo abbonement over te stappen 30 Mbit/s - 3 Mbit/s.
Zodat we kabel hebben. (Nog niet helemaal over uit omdat er zoveel klachten zijn over de slechte service van Ziggo, UPC kan niet)

En wat repeaters te plaatsen. (Een stomme vraag, we hebben ook nog een extra Zyxel router liggen (zelfde model) en een Linksys (Model no: wrt54G ver 7) kan je hiervan repeaters maken, nee toch?)

En op alle ontvangende computers QoS (QualityofService) in te schakelen.

Dan is ons probleem toch waarschijnlijk opgelost?
Heel erg bedankt voor alle hulp:thumb:

Ok, volgens mij kunnen ze allebei ingesteld worden als repeater via de Administratie-pagina van de betreffende router.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan