Huizespilsluize
Nieuwe gebruiker
- Lid geworden
- 22 jun 2012
Beste Mensen,
Ik woon in een studentenhuis midden in de stad, wij wonen met zijn achten (8 laptops en 8 telefoons op het netwerk). Het probleem is dat onze internetverbinding vaak weg valt, en soms het een hele middag niet doet. Zodra het rustig is in huis of op een rare tijd kan je wel verbinding krijgen.
Wij hebben een Telfort Abonnement: Upload tot 3 Mb/s, Download tot 25 Mb/s
Mijn computer heeft de volgende netwerkkaart:
Intel(R) PRO/wireless 3945ABG Network Connection up to 54 Mbps
Uit een speedtest bleek dat ik download snelheid heb van 9,89 Mbps
Modem/Router: Zyxel 2602-D3A Deze router staat midden in het huis, maar staat flink wat muren van mij en andere vandaan.
Mijn vraag is hoe kan ik dit oplossen?
Ik denk dat het probleem uit meerdere factoren bestaat.
Ten eerste het signaal is te zwak, er moet op elke verdieping een versterker komen.
Ten tweede we moeten op een ander kanaal gaan zitten omdat er veel signalen in de buurt zijn
Tot slot, misschien is een hoger abonnement geschikter voor zoveel personen. Vooral omdat veel huisgenoten downloaden, en online tv willen kijken.
Klopt dit? Kunnen er nog andere dingen aan de hand zijn? Hoe zou u dit probleem oplossen?
Alvast heel erg bedankt!!
Ik woon in een studentenhuis midden in de stad, wij wonen met zijn achten (8 laptops en 8 telefoons op het netwerk). Het probleem is dat onze internetverbinding vaak weg valt, en soms het een hele middag niet doet. Zodra het rustig is in huis of op een rare tijd kan je wel verbinding krijgen.
Wij hebben een Telfort Abonnement: Upload tot 3 Mb/s, Download tot 25 Mb/s
Mijn computer heeft de volgende netwerkkaart:
Intel(R) PRO/wireless 3945ABG Network Connection up to 54 Mbps
Uit een speedtest bleek dat ik download snelheid heb van 9,89 Mbps
Modem/Router: Zyxel 2602-D3A Deze router staat midden in het huis, maar staat flink wat muren van mij en andere vandaan.
Mijn vraag is hoe kan ik dit oplossen?
Ik denk dat het probleem uit meerdere factoren bestaat.
Ten eerste het signaal is te zwak, er moet op elke verdieping een versterker komen.
Ten tweede we moeten op een ander kanaal gaan zitten omdat er veel signalen in de buurt zijn
Tot slot, misschien is een hoger abonnement geschikter voor zoveel personen. Vooral omdat veel huisgenoten downloaden, en online tv willen kijken.
Klopt dit? Kunnen er nog andere dingen aan de hand zijn? Hoe zou u dit probleem oplossen?
Alvast heel erg bedankt!!