Router en Satelietontvanger

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jan DS

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
5 nov 2008
Hallo,
ik heb een router Philips SNA6640 en een satelietontvanger PROTEK 9600IP. Ik krijg echter nauwelijks of geen signaal vanuit mijn router via een kabel naar de satelietontvanger (en wel naar mijn Laptop en PC). Volgens mij houdt de firewall in de router het signaal tegen. Ik typte de Proxy Server IP reeds in onder DMZ (Firewallinstellingen)en ook het IP adres van de satelietontvanger maar dat helpt niet. Waarschijnlijk dient nog één en ander in de instellingen onder Firewall juist gezet te worden. Weet iemand raad of heeft iemand ervaring?

Mvg,

Jan DS

Misschien sla ik de plank helemaal mis, maar gebruik je het juiste type kabel wel en is deze niet defect?

Bedankt voor je reactie. De kabel is juist want die werkte vroeger wel met de satelietontvanger. En defect is hij ook niet aangezien hij werkt op mijn laptop en PC. Het moet echt wel over een of andere instelling gaan in de Firewall-instellingen van mijn router.

Heb je al eens de ontvanger op een andere poort aangesloten? Heb je de router al eens teruggezet naar de fabrieksinstellingen? Heb je de router zo beveiligd dat alleen vantevoren ingevoerde mac-adressen toegang krijgen? Kun je vanaf depc's wel pingen naar de ontvanger?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan