Router en updates

Status
Niet open voor verdere reacties.

PvanNeerven

Gebruiker
Lid geworden
17 okt 2002
Hallo beste redders in de nood,

Ik heb weer een klus voor jullie.
Ik heb een netwerk voor mijn drie computers; nergens voor nodig maar ik heb het.
Als ik nu de nieuwste updates van Windows Updates wil ophalen kan dat niet.
Schuld is de router want daar zit een firewall op.
Ik heb dit gemerkt omdat ik als ik mijn kabel rechtstreeks met computer 1 verbind, ik de updates zonder meer binnen haal.
Wel lastig om elke keer die kabel uit de router te halen en dan rechtstreeks met mijn computer te verbinden.

Er is natuurlijk een veel eenvoudiger manier, waarmee ik gewoon even de firewall uitzet en na de updating weer aan.

Wie wil mij dit foefje leren.

Groetjes,

Hm, hier werkt het gewoon hoor die Windows updates door de router heen. Heb je wellicht FTP poorten gesloten staan op de router? Kijk even in de handleiding van je router en dan in de instellingen.

Ik heb een netwerk voor mijn drie computers, nergens voor nodig maar ik heb het toch.

Mijn router is van het merk draytek en heeft ook een firewal, toch worden op alle drie de computers de updates normaal opgehaald.
Bij mij op de computers ( 2 x laptop 1x keer normaal) stat het besturingsysteem windows xp. Hier staat aangevinkt dat de update automatisch opgehaald moet worden. De firewal van XP staat uit.

Dus: heb jij de firewal van XP uitstaan en staat op alle drie de computers wel aangevinkt dat de update automatisch moet plaatsvinden.

Sorry mensen,
Mijn vraag is alleen hoe (en waar) ik de firewall moet uitzetten.
Groetjes,

Misschien wel makkelijk om te weten welke router je dan hebt.

Maar je zou het ergens moeten zoeken in de instellingen van de router (http://ip-adres_van_de_router). Daar zou dus blijkbaar iets van firewall moeten staan.

Als je XP gebruikt, heb jij dan de firewal van XP wel uitstaan.

Omdat je niet precies aangeeft of je kabel of ADSL hebt en omdat je ook niet precies aangeeft welke router je hebt (alleen het merk is onvoldoende) is het erg lastig je te helpen.
Misschien dat je met behulp van de handleidingen op deze site verder komt: http://www.dch.nl/download.htm

Hallo Bartuls,
1.Ik heb een kabelaansluiting
2.Mijn Router is de Edimax Broadband Router BR6104

Ik heb hiervan een handleiding, maar hoe ik de firewall aan en uit kan zetten kan ik in de handleiding niet vinden.

Groetjes,

Als je via 192.168.2.1. in je webconfiguratie komt dan staat er links in je beeldscherm toch firewal
Tenminste zo staat het op de website van edimax.
Hier kun je dus de firewal aan en uitzetten.

Hallo Puppie,

Denk er om dat je met een volslagen leek te maken hebt; ik weet absoluut niet wat ik nu moet doen.
Dat getal zegt me niets.
Wat moet ik nu concreet doen??
Groetjes,

Piet,
En ook een leek kan wel iets leren hoor.
:)
Om in je webconfiguratie van je modem te komen moet je even het volgende doen.
Start internet explorer, nu kun je in de adres balk - daar waar je normaal www. typt - het 192.168.2.1 nummer intypen en dan een enter geven.
Nu komt er een schermpje waar je een naam en een wachtwoord in kunt vullen dit kun je leeg laten. Klik op oke en dan opent het configuratiescherm van je modem/router.
Links zie je nu het woor d firewal staan door daar op te klikken kun je de firewal aan - of uitzetten.
Waarschijnlijk engels Enable is aan en disable is uit.

Kijk even in jouw handleiding van je modem/router of het 192.168.2.1 nummer klopt.

Suc6.

Hallo Puppie,

Hartstikke bedankt nu weet ik precies hoe ik de firewall aan- en uit- moet zetten.
Glashelder uitgelegd.
Ik moest er gewoon eventjes stap voor stap naar toe gebracht worden.
Ik heb meteen je antwoord letterlijk overgenomen en in mijn archief gezet.
Nogmaals bedankt.
Gegroet,

Graag gedaan :thumb: en tot de volgende keer.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan