router en webcam

Status
Niet open voor verdere reacties.

esmeralda smit

Gebruiker
Lid geworden
2 sep 2006
Hoi Ik heb een vraag.
Ik heb een router Linksys en een webcam.
Nu heb ik het progamma teveo vidio om uit te zenden met mijn webcam.
De webcam hebben we om familie in het buitenland ook het opgroeien van onze zoon kunnen volgen. Nu heb ik alles werkend zonder router, dus kunnen ze als ze http://ip intypen onze camara zien. Als ik de router er tussen zet gaat het niet meer. Nu heb ik wat zitten zoeken op het internet en kwam het probleem ook bij andere tegen, maar kon niet echt duidelijk vindne hoe ik het op moest lossen. Ze hadden het over mappen, maar ik ben niet zo handig met een computer en weet niet wat ze bedoelen en wat ik moet doen. Ik hoop dat iemand mij kan helpen. In het prog. zie ik ook het ip adres staan als ik uit zend, zonder router staat het 82...... ip er in en als ik de router er tussen zet 192. .....

Hallo.

Een paar vragen:
-- In welke situatie werk de cam wel? (eventueel vermelden merk en type apparaten).
-- Welk merk en type webcam is het wat voor type Linksys is het?

Ik heb een Hercules DeLuxe webcam.
Router linksys BEFSR41
Om met de webcam uit te zenden heb ik het progammatje TeVeo VIDIO
Door het progammatje te openen en op live te drukken gaat hij uitzenden.
Zonder de router, dus pc direct op de kabel is de webcam voor andere te zien (opa en oma in Amerika) die moeten dat http:// en dan ons ip adres (82. .....)
Als ik de router er tussen zet is de webcam niet te zien, als ik dan zelf http://ip doe kom ik in de router terecht(zonder router zie ik ook de cam)

In TeVeo VIDIO zie ik als ik op camaracontrols druk ook een ip adres staan. Zonder router staat daar ons ip 82. ... en met router 192. ...

Hoop dat het zo een beetje duidelijk is

Hoi Esmeralda,

Ben er niet zo in thuis, maar ik dacht gelijk hieraan, misschien kom je er een stukje verder mee:

Waarschijnlijk moet je in je router een aantal poorten open zetten, zodat het signaal van buiten wordt doorgestuurd naar het juiste apparaat / programma
Opa en oma tikken dan bijvoorbeeld: 82.56.96.36:5900 Dat laatste nummer verwijst dan naar het programma TeVeo VIDIO. Als de poort niet open staat komt het verzoek van buiten niet langs de router.

Kijk eens op http://www.portforward.com/ om er wat meer van te weten te komen. Misschien staan de exacte instructies voor TeVeo VIDIO er zelfs wel ergens tussen.

Succes :thumb:

Laatst bewerkt:
Inderdaad Wim. :)
En nu Ts wat meer info heeft gegeven is allemaal iets duidelijker geworden. :)
Kijk hier eens voor een uitleg voor wat betreft de instellingen van het cam programma.
Je zult je Linksys dus moeten forwarden anders kan er geen connectie worden gemaakt.

Als je daarna nog vragen over hebt, stel ze dan gerust, maar op die site van Wim staat in principe alle info die je moet weten.

hmmm

Ik ben naar het menu in de router gegaan. Daar heb ik application & gaming aan geklikt en daarna port triggering Daar heb ik bij application TeVeo Vidio in gezet en bij forwarded range 8888 en 8888 (of moet er een specifiek nummer staan)

Als ik nu 82. .... :8888 kon ik in ieder geval niet meer in de router (kwam ik eerst wel) dus er is iets veranderd, maar de cam zie ik nog steeds niet ;((

In het TeVeo VIDIO heb ik bij port 8888 ingevuld (stond 80)

Ik zie alleen in het TeVeo bij camara and video controls mijn internet ip staan, dus 192..... en niet 82.... zoals er wel staat zonder router.

Sorry dat ik misschien wel lastige of voor andere heel makkelijke dingen vraag, maar ik ben maar een huisvrouwtje met niet zoveel comp kennis:o

Lastig of niet lastig, we gaan gewoon verder. :)

Je zit in de goede richting maar niet helemaal goed.
Je kunt hier een vergelijkbare situatie zien maar dan met een ander programma.
Je moet bij het tabblad "Port Range Forwarding" zijn.
Daar geef je het beestje een naam en in "Start" en "End" geef je de poort op die je wilt openen.
In dit geval zal dat dan 8888 zijn zoals je zelf aangegeven hebt.
Bij "Protocol" zou je misschien even in help moeten kijken wat het programma gebruikt, meestal is dit TCP, als je hier niet achter kunt komen kies dan voor "Both".
Bij IP address geeft je het interne ip-nummer (192.168.x.x) op van jouw pc (die is bekend neem ik aan?).
Je geeft'm een vinkje en kiest voor "Save Settings".
Nu moet ie het doen als het goed is.

Inderdaad,

Dit schoot me nog even te binnen:

Op de site van portforward staat duidelijk beschreven dat je PC een vast intern (Static) IPadres moet hebben om poorten goed te kunnen doorsturen. Sla deze stap niet over!.

Laat je weten of het allemaal gelukt is?

oke

Oke ik denk het tot nu toe te begrijpen.
Bij het voorbeeld met een ander progamme zie ik 3 maal iets ingevuld staan teamspeak1, teamspeak2 en teamspeek3 Moet dat of ik 1 maal in vullen genoeg??

Vast ip adres: als ik altijd het zelfde ip adres heb op deze pc kan ik er dan van uit gaan dat het een vast ip adres is. in de router zie ik obtain an ip automatically staan ik kan daar static ip van maken (door op dat pijltje te drukken en dan krijg ik een schermpje met opties) dan doet ie settings succes full en komt weer in het begin scherm, waar staat obtain an ip automatically

Laatst bewerkt:
Heel erg bedankt

Ja Geweldig hij doet het.
Hoe kan ik jullie bedanken, echt supper top.
Ben ook wel een beetje trots op mezelf dat dit gelukt is (ik als nono computerkennis)
Ook heel erg veel dank namens opa en oma uit Amerika die nu kunnen genieten van hun achterkleinzoon:D :D :thumb: :thumb: :thumb:

Ja Geweldig hij doet het.
Hoe kan ik jullie bedanken, echt supper top.
Ben ook wel een beetje trots op mezelf dat dit gelukt is (ik als nono computerkennis)
Ook heel erg veel dank namens opa en oma uit Amerika die nu kunnen genieten van hun achterkleinzoon:D :D :thumb: :thumb: :thumb:

Mooi dat het gelukt :D Graag gedaan:thumb:

Zo'n NoNo vond ik je anders niet hoor.
Mooi dat het gelukt is. :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan