Router fail

Status
Niet open voor verdere reacties.

stefaap

Gebruiker
Lid geworden
4 sep 2006
He beste mensen,

Vandaag kwam ik er toevallig achter dat mijn internet sneller kon door middel van een firmware upgrade in mijn router.
Als ik dus direct op het modem zit krijg ik 10 Mbits(van de 20, fail ziggo) en met router er tussen krijg ik dus 8 Mbits.
Na een beetje googlen kwam ik er achter dat het aan mijn router lag en dat ik een firmware upgrade moest doen, na de upgrade is mee internet helaas naar beneden gevallen tot 5 Mbits.
Zou toch verwachten dat een firmware upgrade die al sinds 2003(das de laatste versie) uit is beter zou zijn...
Hebben jullie enig idee of er mogelijk een downgrade bestaat of een andere oplossing voor mij?:shocked:

Extra info:
OS is win 7, ik heb een E-tech RTBR03 router, gebruik geen firewall en zit gewoon via een draad en niet draadloos.
Als er nog meer info nodig is graag even vragen.

PS: Heb hier al men hele vrije zaterdag op zitten googelen maar niks gevonden.

Aangezien de meeste routers op unix achtige systemen draaien wordt een downgrade wel moeilijk, tenzij je hier zelf er in thuis bent. Je verhaal klinkt nogal raar eigenlijk. De router zelf doet niet zo heel veel met de verbinding, zeker niet omdat je een modem hebt voor je router. Als je via je router belt en/of tv kijkt wordt het allemaal een lastig verhaal. In dat geval zou ik een oplossing vragen aan Ziggo, zij zijn namelijk verantwoordelijk voor zulke dingen (ervan uit dat de router van Ziggo is en niet van jezelf). Zoniet dan kun je ook overwegen om een goedkope router te kopen (35 euro heb je er al een) maar dan los je het probleem natuurlijk niet op.

Het is mijn eigen router niet via ziggo gekregen, heb de router al sinds 2003 ofzo.
Ik heb op internet gelezen dat sommige routers vooral oudere routers niet de snelheden van deze tijd goed ondersteunen.

In dat zelfde bericht stond dus ook dat een firmware upgrade waarschijnlijk kon helpen, dat heeft het dus niet gedaan.

in iedergeval bedankt voor je reactie, ik stop men computer wel direct in de modem totdat ik een nieuwe router heb.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan