Router forwarden naar NAS

Status
Niet open voor verdere reacties.

woodymax

Gebruiker
Lid geworden
22 feb 2007
Hallo Allemaal,

Ik krijg het niet voor elkaar om mijn Ziggo EPC3925 (cisco) te forwarden naar mijn synology diskstation,

Voorheen was dit geen enkel probleem, met een tp link routeer.

Heb hem gewoon geforward, echter lijkt dit niet te werken..

Graag jullie reactie;s,

Groeten,
Mark

Ik ken jouw modem niet zelf, maar alle modems/verbindingen werken in principe volgens de zelfde regels.
Op blz. 72-73 staat hoe je moet port forwarden naar (het ip adres van) een computer. Ik begrijp dat je dus dit zo gedaan hebt en dat het evengoed niet werkt?

Klopt solaris, heb hem geforward, zoals altijd, echter werkt het nu gewoon niet :( echt frustrerend..

Bij Cisco producten is het vaak zo dat je niet alleen een poortforwarding, maar ook de betreffende poorten moet in de firewall open gezet worden. Heb helaas geen ervaring met de modem die jij bezit, dus kan je niet vertellen hoe dat werkt.

Ja en in de firewall van de pc waarnaartoe je wil forwarden. Hoop tenminste dat er een firewall op zit...

Heb je al naar DMZ gekeken (blz 76)? Dat is hoe de meeste servers (nassen) die vanaf internet bereikbaar moeten zijn staan aangesloten.

Misschien een voor de hand liggend iets maar je Syno-DS waar naartoe geforward moet worden, heeft die een vast ip adres en zit dat ook in de range die buiten de DHCP pool valt?

Laatst bewerkt:
Ja de firewall van de router.

Ja en in de firewall van de pc waarnaartoe je wil forwarden. Hoop tenminste dat er een firewall op zit...

Heb je al naar DMZ gekeken (blz 76)? Dat is hoe de meeste servers (nassen) die vanaf internet bereikbaar moeten zijn staan aangesloten.

Misschien een voor de hand liggend iets maar je Syno-DS waar naartoe geforward moet worden, heeft die een vast ip adres en zit dat ook in de range die buiten de DHCP pool valt?

Ik weet niet naar welke bladzijden jullie verwijzen ? Maar DMZ heb ik ook al doorgesluisd naar het ip adres, werkt ook niet...

De server heeft intern 192.168.1.4, de router heeft 192.168.1.1, hoe weet ik of hij in die range valt ?

Het is een netwerkschijf met een interface, niet echt een computer. Er zit een firewall op, maar als ik deze uitzet kan ik hem ook niet benaderen extern..

Graag jullie hulp,

Groeten,
Mark !

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan