Router forwarden, probleempje!

• Onderwerp starter Onderwerp starter brbr
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

brbr

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
17 mrt 2002
Op PortForward.com wordt gezegd: '' start - uitvoeren - (type) cmd - (type) ipconfig -.
Nu zou er o.a. DNS Servers (met waarden) moeten verschijnen maar niet bij mij. Hoe kan dit?
En wat betreft het ip nummer: moet dat iets zijn als b.v. 192.168.1.2 ? of 10.0.0.13 ?

Router: Sweex Annex-A
Systeem: XP

[...]En wat betreft het ip nummer: moet dat iets zijn als b.v. 192.168.1.2 ? of 10.0.0.13 ?[...]

Router: Sweex Annex-A
Systeem: XP

Als je Sweex NAT doet (en dat doen bijna alle Internet routers voor thuisgebruik), dan moeten je pc's, laptops etc. een private ip-adres krijgen. Dat ligt dan in de range 192.168.x.x of 10.x.x.x, aansluitend bij het private ip-adres dat voor de router is vastgelegd aan de 'thuisnetwerkkant'.

Tijs.

Laatst bewerkt:
reactie

Nee geen foutmelding, het scherm schiet heel even open. Tekort om te kunnen zien.

Laatst bewerkt:
Ga naar start, uitvoeren en typ cmd en druk op OK. In het dosvenster typ je in ipconfig /all (let op de spatie) en druk op enter

reactie

Gelukt, maar is mijn ip nu 10.0.013 (wat daar staat) of iets van 168..................? , wat daar niet staat?

Als je goed gelezen had, had je gezien dat een 192.168.x.x ip-adres of een 10.x.x.x ip-adres 'goede' adressen (kunnen) zijn die je krijgt als je gebruik maakt van een router die NAT doet.

Een ip-adres als 10.0.0.13 is dus inderdaad een prima geldig ip-adres in een netwerksetup als de jouwe.

Tijs.

reactie

Oke, bedankt.
Sorry, ik had het moeten lezen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan