Router gebruiken als access point of repeater

Status
Niet open voor verdere reacties.

coskun1990

Gebruiker
Lid geworden
23 dec 2007
Beste,

Ik heb op dit moment een Netgear WNDR3700. Dit heb ik in de eerste verdieping staan. Als ik wil internetten op de begaande grond, heb ik niet zo goed internet. Ik heb nog mn oude route ergens liggen, namelijk een Sweex LC000070. Kan ik dit in de woonkamer zetten en de signaal als het ware door deze router heen laten gaan om zo beter in de woonkamer verbinding te hebben? Dit is toch een accesspoint? En als het kan, hoe moet ik het dan doen? Ik wil niet de sweex met kabel op mn netgear aansluiten, want die is vol en anders moet ik weer meer dan 20 meter kabel trekken. Ik woon bij mn ouders, en dat is niet plezierig zoveel kabels trekken.
Alvast bedankt

Mvg,

Coskun

Range Extender

Je kunt dit oplossen door een range extender te gebruiken, deze plaats je ergens tussen de router en de plek waar je draadloze ontvangst wil hebben, het apparaat heeft uitsluitend stroom nodig, verder geen draden, de range extender vangt het signaal op en zendt het versterkt weer uit, waardoor het bereik beneden aanzienlijk zal verbeteren.
Deze bijvoorbeeld is uitermate geschikt voor vrijwel elk draadloos netwerk, en erg duur zijn ze ook niet.

Als je de Sweex router als accesspoint wilt gebruiken moet je hem volgens mij wel met een kabel op de Netgear aansluiten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan