router geeft geen IP adres aan Ipod

Status
Niet open voor verdere reacties.

marjol1960

Gebruiker
Lid geworden
15 feb 2011
Ik heb sinds kort een nieuwe draadloze netwerkverbinding. Mijn laptop heeft gewoon draadloze internetverbinding. Met mijn Ipod touch en ook mijn mobiele telefoon kom ik niet meer in mijn internet (netwerk). Er is denk ik iets mis met de beveiliging, maar ik kom er niet uit wat het is. Alles al geprobeerd, resetten, beveiliging aangepast e.d. Wie heeft voor mij de oplossing?

Wat voor mode zend je router uit? B G of N mode? Als je hem bijvoorbeeld op N hebt staan, en je laptop heeft een Draft N netwerkkaart zal dat prima werken, maar mobieltjes en ook je ipod/iphone draaien tot nu toe (zover ik weet) nog max op G mode.

Delta Hawk

inloggen in je router, meestal is dat op http:\\192.168.1.1

Dan naar wireless (draadloos), en daar even kijken of je iets kunt vinden met netwerkmode.

Ik heb even de handleiding opgezocht over jou type router, en excuses bij die van jou bleek het inderdaad 192.169.0.1 te zijn.

Als je erin zit, dan moet je naar wireless settings, en dan basic.

Daar zie je mode, 802.11 mode.

Zet bij mode op B+G, en bij 802.11 voor de zekerheig alleen op G, of alleen BG.

Hoop dat het je nu lukt ;)

oke op AP laten, echter lijkt het dan wel dat je router goed lijkt te werken, en dat die ook goed lijkt in gesteld. Had je hem al voor de zekerheid op G only gezet? ipv B G N

Al zou dat wel prima moeten zijn. Tevens misschien een klein iets, maar heb je misschien op je ipod een static ip ingevoerd waardoor hij misschien niet kan communiceren met jou router?

ik zie op mijn ipod geen ip staan. Bij mijn vorige draadloze netwerk had ik gewoon verbinding met de Ipod. Heb niks veranderd. Nu sinds dit weekend een nieuwe internetprovider en problemen met internetverbinding. Ook mijn mobiel heeft geen wifi.

Beste Delta Hawk,

hartstikke bedankt voor het meedenken. Het probleem is uiteindelijk opgelost door de correcte netwerksleutel in te voeren in de Ipod, daar waar gevraagd werd om het wachtwoord.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan