Router geeft problemen

• Onderwerp starter Onderwerp starter Feyro
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Feyro

Gebruiker
Lid geworden
4 sep 2005
ik heb kabelbreed internet van Casema, met daarom aangesloten een router van Sweex. Ook is er een wireless accespoint op aangesloten (merk Linksys). Dit alles werkte prima tot een aantal dagen geleden. Via de router wil hij wel verbinding maken (althans dat geeft de computer aan) maar ik heb geen werkelijke verbinding met internet, alleen netwerkapplicaties kan ik wel doen. Ook wanneer ik de router er tussenuit haal en alleen gebruik maak van een directe verbinding doet hij het gewoon prima. Ik heb intussen de router al gereset maar niks lijkt te helpen...

gegevens Lan verbinding:

Fysiek adres: 00-08-54-07-74-B7
IP-adres: 83.81.212.133
Subnetmasker: 255.255.252.0
Standaardgateway: 83.81.212.1
DHCP-server: 10.1.79.10
Lease verkregen: 7-5-2007 23:05:35
Lease verloopt: 8-5-2007 23:05:35
DNS-server: 83.80.1.236
WINS-server:

Is het nu zo aangesloten?

kabel ----- modemCasema ----- routerSweex ----- wirelessLinksys

Is het modem van Casema niet al een router? Dan heb je twee routers achter elkaar en daar gaat het waarschijnlijk fout.

Je zou dan van de sweex de router (firewall) moeten uitzetten en die alleen als switch gebruiken. Maar dan moet het modem van Casema wel een ingebouwde firewall (NAT) hebben. :)

Vr.Gr. Egel.

ik heb het het modem van casema even bekeken en volgens mij is het geen router. Alles heeft ook 1.5 jaar prima gewerkt, sinds vorige week zijn de problemen begonnen. Heb ook al geprobeerd om er een andere router tussen te zetten maar dat verandert niks....

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan