Router geeft storing in netwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

ikbenjamin

Gebruiker
Lid geworden
17 sep 2003
Hallo,

Mijn netwerk bestaat uit een Zyxell router (incl modem, annex B) met daaraan een kabel welke leidt naar een andere ruimte met daaraan een Linksys router (WRT120N). Nu heb ik de DHCP uitgezet op deze router zodat deze router fungeert als een soort acces point. Dit geeft alleen storing op de andere computers welke zijn gekoppeld aan de Zyxell router. De internet verbinding valt op deze computers geregeld weg.

Nadat de linksys router wordt verwijderd uit het systeem is het probleem weer voorbij. Hebben jullie enig idee waardoor dit probleem wordt veroorzaakt? Zijn er andere instellingen die ik in de linksys router moet aanpassen?

Bij voorbaat dank voor jullie reactie.

Groeten

Gebeurt het alleen als ernclients op de wrt zitten of is alleen de wrt al voldoende voor de problemen? Heeft de wrt een fixed ip in dezelfde range als de zyxel?

De router zelve geeft al problemen volgens mij. Ik heb de router geen fixed IP adress meegegeven. Enige wat ik heb ingesteld is de DHCP off.

Normaalgesproken zou er geen probleem moeten zijn, tenzij er een conflict is. Zo'n conflict zou kunnen zijn dat de wrt zichzelf een intern ip adres geeft hetzelfde als je zyxel. Twee routers proberen dan hetzelfde ip te bemachtigen, waarna de andere apparaten niet meer weten waar de paketten naar toe moeten.

Kan ik de Linksys router dan een vast IP adres kunnen geven door de instelling op de linksys router te wijzigen of heeft dit geen zin?

Ja dat kan. Gewoon inloggen op de wrt, en een adres geven zoals 192.168.1.2 of 192.168.0.2 afhankelijk waar de zyxel zit

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan