[Router] Geen verbinding met internet

• Onderwerp starter Onderwerp starter k88
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

k88

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
28 apr 2008
Gisterenochtend deed mijn laptop heel vreemd dus heb ik systeemherstel gedaan, erna deed mijn draadloze internet het helemaal niet meer.
In de taakbalk zie ik gewoon staan dat er verbinding is, hij vindt de verbinding etc ook de hele tijd terug (als ik zoek naar draadloze verbingdingen) Maar hoe dan ook kan ik gewoon niet internetten. Via de statusscanner van msn krijg ik te zien dat mijn standaard gateway offline is.. Wat dat inhoudt weet ik ook niet.
Als ik via probleemoplosser via IE zelf kijk staat er telkens dit:

internet.jpg

Ik heb ondertussen van alles al geprobeerd, de router gereset, schuifknopje voor draadloze verbindingen op de laptop al aan en uit zitten doen, de router zelfs gewoon op de fabrieksinstellingen gezet...
Alsnog lukt het me op geen enkele manier om internetverbinding te krijgen via de laptop. De pc zit gewoon met kabel aan de router aangesloten en ook daar heb ik gewoon internetverbinding.
Als ik echter via configuratie-> netwerkverbindingen de verbinding probeer te herstellen (Windows XP) staat er telkens: "ongeldig IP-adres" dan valt de internetverbinding een paar seconden weg en erna komt het weer terug, maar het probleem op de laptop blijft gewoon bestaan.

Wie kan me helpen?

De nodige vragen (gekopieerd uit een andere topic)

Heb je een adsl of kabel aansluiting
ADSL
Welk besturingsysteem gebruik je (dus b.v. Windows 98)
Windows Vista
Gebruik je een firewall en zo ja welke
Windows Firewall, dat wat automatisch is ingesteld
Welk merk en type router of modem gebruik je.
De router(Canyon 802.11g) is verbonden aan de modem (speedtouch 510)
Als je draadloos verbinding wilt maken welk merk en type wireless kaartje gebruik je dan
Geen idee, het zit ingebouwd in de laptop (Toshiba satellite)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan