Router gehackt?

• Onderwerp starter Onderwerp starter heuu
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

heuu

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
22 jan 2010
Ik zat rustig te internetten en opeens deed het internet wat raar. En nu staat er opeens waar mijn normale routernaam bijvoorbeeld : 'abcd' is, staat er nu 'hacked-abcd'. Kan het zijn dat ik gehackt ben? En zo ja, hoe los ik dit op? Want ik wil niet dat zij iets met mijn computer kunnen doen...
Ik schrok er best wel van en heb geen zin in gesodemieter en dat ik zulk soort nerdjes in elkaar moet gaan slaan ofzo ;)
Maar goed, als iemand weet wat er aan de hand is, want ik kan gewoon internetten en alles, dan zou ik het graag willen horen!

Zet de router onmiddellijk uit! Pak je computer en verbind de router met je computer dmv een LAN kabel. Zet de router aan en schakel draadloos uit. Controleer alle instellingen en zet zonodig terug naar fabrieksinstallingen. heb je een WPA-PSK beveiliging? zonee zet de beveiliging op WPA-PSK TKIP en verzin een goede code die niet makkelijk te kraken is. Zet alles weer normaal en kijk of het goed werkt. Hopelijk is het dan opgelost.

En zet een goed wachtwoord op de router zelf, want anders hebben ze hem zo weer aangepast

maar hoe kan ik nu die gegevens veranderen dan als ik hem via de internet kabel heb aangesloten?
Ik kan nu via 2 netwerken:
Via draadloos 'hacked-abcd' en via met draad verbonden 'abcd' zonder het hacked.

Welk besturingsysteem gebruik je (dus b.v. Windows 98)
Windows vista

Gebruik je een firewall en zo ja welke
Windows Firewall
Welk merk en type router of modem gebruik je.
iig een Linksys WRT54G

Laatst bewerkt:
Jawel hoor , ik heb het gefixt, alles is gelukt :D
Dank voor de hulp ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan