Router gekocht, maar het lukt me niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mies79

Gebruiker
Lid geworden
18 mrt 2010
Ik zou heel graag hulp willen. Ik ben niet zo heel goed met computers maar dacht toch echt zelf de router die ik vanmiddag gekocht heb, te installeren. Maar niet dus.
Heb al voor 9 euro gebeld met de sitecom helpdesk en ben daar niet verder mee gekomen.
De meneer aan de telefoon deed wel zijn best hoor maar het lukt gewoon niet.
Volgens hem lag het aan mijn Windows 7...?

Hieronder beantwoord ik eerst even de vragen:

Heb je een adsl of kabel aansluiting - KABELWelk besturingsysteem gebruik je (dus b.v. Windows 98) WINDOWS 7Gebruik je een firewall en zo ja welke ? ZIT NU NOG EEN NORTON PROEF ABB. OPWelk merk en type router of modem gebruik je. WL341/ UPC ARRISAls je draadloos verbinding wilt maken welk merk en type wireless kaartje gebruik je dan . ?

Wie o wie is er zo lief om dit digibetische meisje te helpen??

Waar tijdens de installatie gaat het eigenlijk mis? Kan het niet uit je tekst halen...

Nou er gaat niet eens wat mis volgens mij :) er gebeurt helemaal niks.

Volgens de installatie tekening moet ik op het WPS knopje op de router drukken en dan op het icoontje rechtsonder op mijn laptop waar je kunt zien of je verbinding hebt. Streepjes met een rood kruisje erdoor. Volgens de tekening kom ik dan in een scherm waar ik nog op WPS klik en klaar....

Maar als ik op het icoontje klik dan zie ik alleen staan:
Niet verbonden
Er zijn geen verbindingen beschikbaar
Probleem oplossen (al geprobeerd maar werkt niet)
en
Netwerkcentrum openen

Laatst bewerkt:
Dat is wel wat vaag. Heb je de mogelijkheid je pc bekabeld aan te sluiten op de Sitecom router? In principe zou je dan mits de router aanstaat via de url http://192.168.1.254 in de webinterface kunnen komen. Hoe je daar alles instelt zal denk ik wel vermeld worden in de handleiding.

nee ik krijg de kabel van mijn pc niet naar de router toe (die zit in de meterkast in de gang)

weet je nog iets anders? iets wat ik op mijn laptop moet installeren?

Als het kan zou je je laptop via kabel kunnen verbinden naar de router, denk niet dat je voor het instellen nog een andere manier hebt om de router in te kunnen stellen.

Je kunt de router gewoon uit de meterkast halen en naast je pc zetten. heb je hem ingestelt dan zet je hem weer in de meterkast

Een WPS verbinding komt niet tot stand als er geen apart 'knopje' is op de draadloze netwerkkaart die je gebruikt in je laptop/pc. Er zijn ook constructies mogelijk met pincodes, maar ik heb het idee dat je WPS niet succesvol kunt inzetten (het lukte je vanmiddag ook niet).

Kortom: Ik zou aanraden (een beetje in navolging van de tip van dirkie00) de router even naast je laptop/pc neer te zetten, bedraad aan te sluiten op de pc, de draadloze instellingen te doen op de router (via cd-rom of via de webinterface), die instellingen goed op te schrijven (netwerknaam (SSID), encryptiesoort (WEP (niet gebruiken), WPA-PSK, WPA2-PSK (gebruik liefst WPA2), de bijbehorende encryptiesleutel), dan de netwerkkabel los te maken en (gebruikmakend van de genoteerde draadloze instellingen) de draadloze netwerkkaart te verbinden met de router.

Let op: Sommige laptops hebben een schuifje of toetscombinatie om de draadloze netwerkkaart in- en uit te schakelen. Let erop dat de draadloze netwerkkaart aangezet is.

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
Hoi Tijs,
Ik denk wel dat het draadloze op mijn laptop al ingeschakeld is want van de week kon ik even meesurfen op het netwerk van de buurman..?!

Als ik mijn router hier naar mijn pc haal dan kan ik dat blauwe kabeltje niet in het modem laten..?

Sorry hoor snap er echt geen snars van.

Ik snap niet eens die kabeltjes in mijn modem, komen 2 witte kabeltjes uit, Een dunne en een dikke. De dunne heeft een iets kleiner stekkertje. Ik had in eerste instantie alleen die dikke in de router gestopt en dan het blauwe kabeltje wat erbij zit in dat gaatje wat nu leegkwam gestopt.

Enig idee hoe ik dat bedoel en enig idee of dat goed is? Of moet dat dunnere kabeltje ook nog mijn router in??

:(

Het is een beetje onoverzichtelijk, nu, omdat we niet alle informatie hebben:
1. Wat je gekocht moet hebben is een breedband draadloze router, dus eentje met alleen 'brede' netwerkaansluitingen achterop het apparaat, waaronder een netwerkaansluiting die WAN of Internet heet. De modem van de kabelmaatschappij moet je (uiteindelijk) gaan aansluiten via een netwerkkabel met die WAN/Internet aansluiting op de router.
2. Waar ik (en dirkie00) het over had is het aansluiten van van 1 van de netwerkaansluitingen die 1,2,3,4 heten achterop de router met de pc/laptop om die draadloze instellingen te doen. Zodra dat werkt (je dus ook zonder netwerkkabel draadloos een verbinding kunt maken met de router), dan de router aansluiten zoals bij 1. aangegeven. Je zult daarna dan niet alleen een draadloze verbinding met de router hebben maar ook meteen Internet op de pc/laptop.

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan