router gooit compleet netwerk plat

Status
Niet open voor verdere reacties.

snarfvz

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Hallo,

Een kennis van mij heeft een SPeedtouch 510 modem (multipc) daaraan heeft hij een SMC barricade router, nu wil hij op 1 van de lijnen die van de SMC af komt een Edimax router zetten om daar 2 pc aan te koppelen. Maar zodra ik de Edimax router er tussen hang doet het hele netwerk en het internet het niet meer, ik heb zelfs geen toegang meer tot de speedtouch en de SMC.

Weet iemand wat ik verkeerd doe? het is dus zo dat alle pc's geen verbinding meer hebben met internet en geen verbinding tussen de pc's onderling.

Als ik die Edimax router er tussen uit haal, dan doet alles het weer

Wie weet een oplossing hiervoor

Alvast bedankt

beetje vreemd SMC barricade router heeft op zich al 4 tot 8 ingangen voor
4 tot 8 computers ? waarom voor die 2e pc nog een router aansluiten ?
kan me dan alleen voorstellen dat als je ingangen tekort komt
een 2e router bij wil hangen maar goed ...

heb je al geprobeerd om die 2e router de instellingen automatisch te laten vinden ?
heb je bij de SMC Barricade goed na gekeken of die de andere router ziet ?
probeer in ieder geval niet met de 1e router de mac adres te clonen van je 2e router

total_recall zei:
beetje vreemd SMC barricade router heeft op zich al 4 tot 8 ingangen voor
4 tot 8 computers ? waarom voor die 2e pc nog een router aansluiten ?
kan me dan alleen voorstellen dat als je ingangen tekort komt
een 2e router bij wil hangen maar goed ...

heb je al geprobeerd om die 2e router de instellingen automatisch te laten vinden ?
heb je bij de SMC Barricade goed na gekeken of die de andere router ziet ?
probeer in ieder geval niet met de 1e router de mac adres te clonen van je 2e router

De SMC router die mijn kennis heeft heeft maar 4 uitgangen, maar die heeft een aansluiting voor een paralelle poort voor een netwerkprinter.

En de rede van de 2de router is dat deze 2 verdiepingen lager komt te staan, en daar wil ik de lijn spiltsen.

Zodra ik de 2de router aansluit ligt het gehele netwerk plat

ik zal is rond kijken voor je :)

EDIT:

nee volgens mij heeft dat geen invloed en moet de DHCP altijd automatisch ingesteld staan

reden van edit : kan niet reactie plaatsen:confused: :(

Laatst bewerkt:
Ik heb nu iets gehoord over dat de instellingen van DHCP op automatisch moeten staan? heeft dat invloed op de instellingen van het overige netwerk, dus de computers onderling?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan