Router houdt er plots mee op

Status
Niet open voor verdere reacties.

vis ta

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
31 mei 2007
Berichten
3.253
Dit is al de 2de keer in drie dagen dat opeens internet uitvalt op alle pc's in m'n netwerk.

Sterker nog: geen enkele pc in m'n netwerk kan nog verbinding maken met m'n (belkin)router, niet draadloos, niet via utp-kabel...

Ik haal de stekker van de router uit het stopcontact en steek hem opnieuw in en alles werkt weer zoals het hoort. Normaal doe ik zoiets nooit, de stekker uit het stopcontact trekken, om problemen met de router te voorkomen, dus dat is niet de oorzaak van het probleem.

Iemand enig idee wat de oorzaak wel is en wat ik er aan kan doen?
 
Ik lees jouw post, jij mijne... ik heb precies hetzelfde namelijk maar dan een router van Sweex.. vet raar he! hoop dat iemand ons kan helpen of wat dan ook... sorry voor deze post als ik je valse hoop gaf.. maarja mss kan jij dat met ipconfig dan eens proberen... ik weet het ook niet ;(
 
Helaas, mijn probleem is niet hetzelfde als dat van jou. Probeer mijn raad in jou topic even uit en waarschijnlijk kan ik je wel helpen ;)

Bij mij is het echt zonder het afzetten van modem of router en gaat er iets anders mis.
In de winkel zeiden ze al dat ik hem op een ander kanaal moest proberen zetten omdat het nu mogelijk een kanaal is dat conflicteert met andere netwerken in de buurt.

Maar hij staat nu op kanaal 11. En ik dacht (ik kan mis zijn natuurlijk) dat kanaal 11 geen conflicten kon geven met andere netwerken? Of wel? Zoja: welk kanaal is wel aan te raden en zijn de overige prestaties dan nog hetzelfde?
 
Als een netwerk in de buurt ook kanaal 11 gebruikt kan je wel degelijk conflicten krijgen.
Je kan kanaal 1 of 6 gebruiken.
 
De volgende keer dat hij nog eens uitvalt ga ik dat eens doen zie.

Dit heeft verder in geen geval effect op mijn netwerk?
 
Het kan gebeuren dat je netwerkadapters niet "auto-sensing" zijn. In dat geval moet je hen ook het nieuwe kanaal vertellen.
Veel adapters of netwerkkaarten hebben eigen software waar je dit kan instellen of anders de WZC van Windows gebruiken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan