Router informatie gewenst

Status
Niet open voor verdere reacties.

plotter

Gebruiker
Lid geworden
16 jul 2002
Ik ben van plan een router te gaan kopen. Ik heb al verschillende sites bekeken met info daarover. Maar ik begrijp een aantal dingen niet.
Als ik bijvoorbeeld naar de speedtouch modem/routers kijk zie ik in de specs staan dat routers geschikt zijn voor maar bepaalde snelheden.
Nou is mijn vraag, waarom mijn toekomstige snelheid geen support heeft van al deze routers.
Mijn huidig ADSL snelheid is 4480 Kb/s down en 704 Kb/s up en dat wordt 8000Kb/s down en 1024 Kb/s up (ISP is wanadoo en KPN levert).

Kan ik dat oplossen door nieuwe firmware te downloaden? Of is iedere router geschikt voor deze snelheden?

Wat van belang is, is dat de router tevens een modem is, daar ik nu een USB modem gebruik en die kan maar maximaal 3,5 MB traffic aan (staat op de maxstream site van KPN). Ook het feit dat de router een ingebouwde firewall moet hebben beperkt mijn keuze enigszins.

Oh en nog een laatste vraag, ik zie wel heel erg veel aanbod van wireless routers maar niet meer zoveel met gewoon draden enzo. Is een wireless router zoveel beter? Van wat ik heb gelezen kan ik alleen maar bedenken dat je dan geen kabels hebt wat redelijk wat troep bespaard. Ik zelf heb daar helemaal geen last van.

Alvast bedankt voor jullie hulp.

Met een draadloze router bespaar je het gedoe met de bekabeling. Máár;
De PC's moeten voorzien worden van een draadloze netwerkkaart.
Er zit een limiet aan afstand, zeker met dikke(re) muren ertussen.
De beveiliging is standaard nogal laag. Je moet er zelf goed op letten dat niemand meelift.
Sommige mensen (<1%) hebben last van de straling. Sowieso geeft alles tegenwoordig maar straling (beeldscherm, magnetron, telefoon) maar toch.
Straling kan wel eens interfereren met andere dingen, of geïnterfereerd worden door andere dingen. Kans is opzich redelijk klein.

De waarden die je aangeeft zijn puur theoretisch en daar gaat zeker 10 % af ivm oa overhead.Verder wordt de snelheid oa bepaalt door je afstand van de wijkcentrale en de lengte van de netwerkkabels.

Er zijn wel modems/routers die de door jou genoemde snelheden aankunnen oa Vigor

Je huidige Speedtouch zal het voor zover ik het nu kan zien niet halen.Niet iedere router/modem is dus geschikt voor deze snelheden voor zover je ze al gaat halen.

Beide bedankt voor jullie reactie.

@XP_PC, alle drie de computers zullen in dezelfde kamer gebruikt gaan worden. Ook hebben ze alle drie een ethernet aansluiting.
Dus wat mij betreft is wireless dus volledig overbodig.

@Upsidaisy, ik heb gelezen (op tweakers denk ik) dat als je de firmware upgraded het dan mogenlijk is om hogere snelheden te halen, soort van overclocken van het modem denk ik. De defaults set door de fabrikant worden dan dus verwijderd. Of heb ik dit totaal verkeerd begrepen?
Wat voor mij heel belangerijk is, is dat ik zo dicht mogenlijk kom bij die 1MB upload. Dus een router met die capaciteit is echt een must. Ik zal die "Vigor" eens checken, die ken ik nog niet.

Geplaatst door plotter
Beide bedankt voor jullie reactie.

@Upsidaisy, ik heb gelezen (op tweakers denk ik) dat als je de firmware upgraded het dan mogenlijk is om hogere snelheden te halen, soort van overclocken van het modem denk ik. De defaults set door de fabrikant worden dan dus verwijderd. Of heb ik dit totaal verkeerd begrepen?
Wat voor mij heel belangerijk is, is dat ik zo dicht mogenlijk kom bij die 1MB upload. Dus een router met die capaciteit is echt een must. Ik zal die "Vigor" eens checken, die ken ik nog niet.

Als het al iets doet dan is het minimaal.Persoonlijk geloof ik er niet in.Vigor (bepaalde type zou 1024 kunnen doen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan