Router installeren lukt niet

• Onderwerp starter Onderwerp starter mboka
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

mboka

Gebruiker
Lid geworden
24 feb 2008
Hallo iedereen,

Wij hebben thuis 2 vaste computers die via de kabel op internet gaan. Onlangs kocht ik een laptop. Ik ben vandaag een router: D-Link wireless N quadband home router DIR-825 gaan kopen. De bedoeling is dat door deze router de 2 computers op de vaste lijn blijven, maar dat er ook draadloos internet is waar ik dan met mn laptop en iphone op kan.

De meneer van de winkel zei dat ik gewoon de cdrom moest insteken en dat het zo heel gemakkelijk installeert.

Ik heb die router uitgehaalt, de cd-rom ingestoken.
De eerste stap bestaat erin gewoon de stekker in het stopcontact te steken en zo contact te maken met de router, het lichtje brandt dus dit lukt.

Als tweede stap moet ik een ethernet-kabel aansluiten tussen mijn computer en die router. Ik deed dit, en het lichtje op de router van de 1e computer brandt, dus ik veronderstel dat het werkt. Maar als ik op volgende druk, komt de volgende foutmelding:

De ethernet- kabel is niet goed aangesloten. Controleer de kabelaansluiting en zorg ervoor dat de router is ingeschakeld.

Ik weet nu helemaal niet wat gedaan. Kan iemand mij uitleggen wat ik mis doe of vergeten ben ofzo?

Alvast bedankt!

mvg, Rutger.

Mogelijk lukt het zo
PC uit, router uit.
Kabel van de PC naar de router in een LAN poort (dus niet de WAN poort)
Vervolgens router laten opstarten en dan als laatste de PC.

mvg Leo

Hallo,

eerst en vooral bedankt voor uw reactie.
Ik heb dus nu: de pc uitgezet, de stekker uit de router getrokken.

Dan heb ik die witte internetkabel van mn pc uit de pc getrokken, en in 1 van de gaten gestoken van de router. Daarna heb ik de stekker terug in de router gestoken, en dan de computer terug aangelegd. Dan heb ik weer dat programma van de cd van de router gestart, maar weerald dezelfde foutmelding...

Hoe kan dat? Deed ik iets verkeerd?
mvg Rutger.

Heb je de kabel wel in een Lan poort zitten en niet in de Wan poort?

Ik ben niet echt thuis in de wereld van de routers, maar ik denk het wel.

Achteraan de router zijn van links naar rechts:

vier opneningen waar een internetkabel in kan, genummerd van 4 naar 1, en tussen 2 en 3 staat LAN. Dan is er een aparte opening waaronder 'internet' staat, dan een USB-opening, dan een reset-opening en dan een opening waar de stekker in moet voor electriciteit.

Ik heb die kabel in een van die 4 gaten gestoken (dus de eerste 4 van links te beginnen).

Is dat juist? en die aparte opening met 'internet' onder, wat is er speciaal aan die opening?

Ik heb momenteel een bakje van telenet dat 'Switch' heet. Daar zitten nu 3 witte kabels in, en er is een rechtstreekse kabel van de modem die in deze computer nu zit. Die meneer in de winkel zei dat deze router die ik kocht dat 'swich' bakje zou vervangen. Ik heb nu die draad die rechtstreeks van de modem komt in mijn router gestoken.

Mvg Rutger.

De kabel vanuit de modem moet in de WAN (internet)poort.
Maar dat is van later zorg, eerst moet je via een pc in de router kunnen komen.
Zit er een lampje op de netwerkkaart van de PC, Brandt dit (knipperd)?
Kun je andere pc proberen of desnoods de laptop en dan met het kabeltje dat bij de router is geleverd.

Nog even geen kabel tussen modem en router, totdat dit werkt.
Kun je nu wel in de router?

Gezien het feit dat de router een switch vervangt zul je deze ook als switch?Acces Point moeten instellen (bridgen), maar dat komt later bij de setup.

Nu heb ik de laptop erbij genomen.

De laptop opgestart, cd erin gestoken. Dan de stekker in de modem gestoken, het lichtje brandde. Dan stak ik de kabel die bijgeleverd was in de laptop en in de modem. Het lichtje knipperde van de kabel. En ook op mijn router is het symbooltje met de computer op opgelicht. Maar als ik op volgende druk, krijg ik nog maar eens diezelfde foutmelding...

Een router installeren met een cd is niet eens nodig. Als je de kabel in de pc of laptop steekt krijg je dan een melding dat er verbinding is of blijf je een kruis houden?

Wat je kunt doen is windows vlag + r indrukken en typ in het venster cmd en druk op OK. Dan typ je in ipconfig /all en wat komt er dan voor ipadres te staan bij default gateway?

IK heb het nog een paar keer geprobeerd zoals leo zei met die laptop, en opeens lukte het!!! Ik heb dan de stappen verder gevolgd, en ik kan nu met de laptop en de iphone op het internet.

Maar de computers die op vaste lijn werken kunnen wel nog niet op internet... Hoe moet ik zo een acces point maken ofzo zoals je zei?

o.a DHCP moet worden uitgezet in de D-Link.

Kijk even op section 2 blz 10, connecting two routers van de handleiding.
We lezen het wel als je er niet uitkomt.

Draadloze beveiliging WPA2 al aangezet?

Ja, ik heb mij draadloos internet kunnen beveiligen:thumb:

Zou je misschien een link kunnen geven van die handleiding? Ik vind die niet:o
Maar ik wil wel geen 2 routers verbinden toch? Ik wil 2 computers via kabel op internet laten gaan met mijn draadlozen router. Als ik die kabels er gewoon insteek kunnen de vaste pc's niet op internet...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan