Router instellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Cephirus

Gebruiker
Lid geworden
28 mrt 2008
Goede middag,
Ik heb een router van Linksys (WAG300N) en wil deze gaan gebruiken voor een draadloos netwerk. Ik heb al een router en wil de Linksys als een extra router (voor draadloos op een andere verdieping) gaan gebruiken (DHCP) uitschakelen. Ik wil de router configureren maar als ik de router op mijn PC aansluit krijg ik geen verbinding met de router en als ik de Linksys aan de andere router koppel zie ik op de router geen IP-adres erbij komen. Weet iemand hoe ik dat kan doen?

groet,
Cees

dus als je de router op je pc aansluit via een kabel krijg je geen verbinding?
Ik weet niet hoe oud de router is, maar misschien moeten sommige types op internet zijn aangesloten willen ze kunnen werken.
En als dat niet werkt, probeer dan het reset knopje (als dat er op zit)

ken je het ip-adres en usernaam en paswoord nog om op de Linksys te geraken? Default waarden zijn:
usernaam: admin
paswoord admin
router ip-adres: 192.168.1.1
als je deze waarden niet meer kent, zal je een factory reset moeten uitvoeren. Reset knop indrukken en na 10 seconden lossen.
Heeft de pc die je wil aansluiten op de router ook draadloos? Indien ja deze uitschakelen en dan pas de pc met kabel op de router verbinden.

Ik heb de router nu weer aan de praat. Ik heb de reset knop 10 sec. ingedrukt gehouden en via draafloos netwerk op de router kunnen inloggen. Ik heb de instellingen aangepast en zie nu dat in de DCHP-table 2 IP-adressen zijn uitgegeven. 1 voor LAN en 1 voor WLAN (in de reeks die ik heb opgegeven). Via de LAN de devicewebpage trachten op te roepen lukt niet. Ik zie wel op de voorkant van de router het lampje bij de poort waar de ethernetkabel inzit groen snel knipperen. Mogelijk dat dit de oorzaak is dat ik niet op router kan inloggen via LAN. Wat betekent een snel knipperend roen licht op de router?

bvd.
Cees

Ik denk dat de reset-knop niet lang genoeg ingedrukt is geweest. 10 sec. blijkt langer te duren als je aan het wachten bent. Ik ben nu 2 draadloze netwerken. Op allebei de routers. op de 2e router is DCHP uitgeschakeld en heb ik een IP-adres gegeven in de IP-reeks van de eerste router. 1 router staat op zolder en de andere router is door middel van een Powerline verbonden met de eerste router zodat ik nu een sterke WIFI in de woonkamer voor de tablet en de mobiele telefoons ter beschikkking heb.
Iedereen die mee heeft gedacht en oplossing heeft aangedragen. Hartelijk dank.

Groet,
Cees:)

mooi dat je het zelf aan de praat hebt gekregen, Cees. Zet dan wel nog even de status van je vraag op "opgelost".

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan