router instellingen niet toegankelijk

Status
Niet open voor verdere reacties.

nesslem

Gebruiker
Lid geworden
1 jun 2008
Hallo,

Ik heb gister een sitecom 300n router gekocht.
Ik wil nu de instellingen aanpassen aangezien het wifi niet standaard wordt gebruikt.
Ik heb mijn laptop bekabeld anagesloten met de router.
Nu kan ik gewoon op internet op sites etc.
Echter wanneer ik met 192.168.0.1 intype wat onder de router staat als internetbrowser kan ik hier geen verbinding mee maken.
Hierna heb ik met ipconfig gekeken wat de standaard gateway is en die stond op 213.93.19.1, maar hier krijg ik geen verbinding mee.
Heeft iemand een idee hoe ik bij de instellingen kan komen ?

Gr
Nesslem

Je zult (naar mijn inschatting) een grote fout gemaakt hebben: Je hebt een van de 4 LAN aansluitingen van de Sitecom aangesloten op je provider-modem ipv. de ene WAN/Internet aansluiting van de Sitecom.
Klopt dat? Indien ja, dan vanavond de Sitecom uitzetten en ontkoppelen van de provider-modem (liefst zet je ook de provider-modem nog uit tot morgenochtend, maar kan niet beoordelen of dat bij jou kan).
Morgenochtend dan de Sitecom via zijn ene WAN/Internet aansluiting aan de provider-modem koppelen en dan aanzetten. Wachten totdat alles opgestart is (lampjes branden etc.)
Daarna je pc aansluiten aan een van de 4 LAN aansluitingen van de Sitecom. Je pc zou dan een ip-adres moeten krijgen van de Sitecom in de 192.168.0.x reeks, en 192.168.0.1 zou dan wél bereikbaar moeten zijn.

Tijs.

Ik heb mijn modem gewoon met de modem aansluiting aangesloten op de modem en niet met de LAN poorten.
Ik heb wel een virtual machine draaien zou het hier aan kunnen liggen ?

morgenochtend ? binnen een paar minuten!

Reset je router door 10..20 seconden de restknop op de router ingedrukt te houden terwijl die aanstaat. Ga dan naar je netwerkkaart instellingen voor de NIC van je vaste utp poort. Zorg dat daar IP address via dhcp server ingesteld staat. als je een IP address hebt gekregen van jouw router, kijk dan wat de gateway is en type die in in your browser. Als alles goed werkt en je modem is op de juiste UTP poort van jouw router aangesloten, reset dan alles en wacht zo'n 5 minuten. Daarna type je in jouw browser het gateway ip address in en nu kom je in jouw router instellingen met het default password.

Laatst bewerkt:
Ik heb geprobeerd om de router te resetten.
Ik vraag me af of hij wel echt reset want de verbinding wordt nooit verbroken.
ik had uiteraard bij ipv4 tcp/ip ip laten toewijzen aanstaan.
Ik heb nog steeds het IP adres 213.93.19.206 met gateway 213.93.19.1.
rebooten van mijn laptop werkte ook niet.
Het loskoppelen van de router en dan resetten en dan weer aansluiten heeft ook niet gewerkt.
ik begin eraan te twijfelen of het niet gewoon een fout in de router is.

Dit hoort inderdaad niet te kunnen tenzij de Sitecom zou zijn omgebouwd/ingesteld als accesspoint/switch (al dan niet via alternatieve firmware, zoals DD-WRT).

Als ik mag aannemen dat je niet alternatieve firmware hebt geïnstalleerd, dan zou een reset naar fabrieksinstellingen kunnen helpen.
Ik ga er hier even vanuit dat je een Sitecom WL-370 hebt.
Zie in plaatje hieronder dat je die knop 15 seconden moet vasthouden voor standaard fabrieksinstellingen.

Natuurlijk kan het ook zijn dat de router kapot is. Dat zou ik vermoeden als fabrieksinstellingen niet werkt etc.

Tijs.

attachment.php

Bijlagen

• wl-370_sitecom_factory_default.JPG
    wl-370_sitecom_factory_default.JPG
    37,3 KB · Weergaven: 120
bedankt voor de snelle reacties,

Er zou volgens het boekje ook een rode led moeten branden om aan te geven dat hij aangesloten is op de stroom en correct werkt.
Deze led brand ook niet, daarnaast doet de reset knop het ook niet naar mijn idee.
Het doosje was ook al een beetje beschadigd (naar mijn idee op geweest) dus misschien heeft iemand anders hier al problemen mee gehad.
Ik zal laten weten of het met de nieuwe router wel gewoon lukt.

gr Nesslem

Ik zou inderdaad het idee krijgen dat er met de router geknoeid is (bijv. die DD-WRT firmware erop gezet) of gewoon kapot. Een kapotte doos hint er naar dat het apparaat niet (helemaal) nieuw meer is.
Hopelijk levert een nieuwe router inderdaad wél een normale werking op! :)

Tijs.

In de winkel erkende ze dat de router kapot moest zijn.
Ze hebben hem daar ook getest en hij werkte gewoon niet naar behoren.
Nu heb ik een nieuwe (in plastic :D), deze zal het hoogstwaarschijnlijk doen.
Nogmaals bedankt.

Gr Nesslem

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan