router instellingen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bruce The Boss

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
14 aug 2002
Hallo,

Ik heb een draadloze Sweex Gigabyte GN-B41G router.

Nu krijg ik opeens tijdens het opstarten van Azureus opeens de onderstaande melding:

UPnP: Mapping 'inkomende Peer data poort (TCP/6881)'is gereserveerd door 192.168.1.6' selecteer een andere poort

en

UPnP: Mapping 'UDP tracker cliënt poort (UDP/6881)'is gereserveerd door 192.168.1.6' selecteer een andere poort

Ik weet dat ik nu iets moet aanpassen in mijn router maar kan iemand mij daar bij helpen want ik het dat al eens eerder geprobeerd te doen en ...........

Wie o wie ?

Jacco

Ik heb bijna hetzelfde probleem.
Als ik Azureus opstart, krijg ik rechts onderin het scherm de volgende 2 venstertjes. (zie bijlage).

Zoals altijd, alvast bedankt,
Robert.

Bijlagen

• 3.jpg
    3.jpg
    17,5 KB · Weergaven: 68
Kleine aanvulling nog.
Ik heb ook een Sweex router, Chello Light, Windows XP Pro SP2, AVG Antivirus en Windows Firewall.
En mijn gemiddelde downloadsnelheid bij Azureus ligt zo rond de 5-6 KB/s.
En zeer waarschijnlijk heeft dat dus met poort 6881 te maken, maar ik heb geen idee.

Anyone?

Robert.

Probeer de windows firewall eens uit te schakelen en dan eens weer te proberen??

Uitschakelen doe je door:
- Naar Start te gaan
- dan naar Configuratiescherm (eventueel via instellingen)
- dan eventueel naar Netwerk- en internetverbindingen
- kies dan voor Windows Firewall
- Kies voor Uitgeschakeld (niet aanbevolen)
- Klik op OK en negeer de melding dat het systeem onveilig is.

Probeer het dan eens. Werkt het dan wel dan is het dus de Windows Firewall die hem tegenhoud. Ga dan weer naar de instelingen van Windows Firewall zoals hierboven beschreven. Maar schakel hem dan in en voeg bij het tabblad uitzonderingen de desbetreffende poorten in.

Nog een tip.

- Ga naar Start
- Kies voor Uitvoeren
- Typ in cmd en druk op enter
- Typ in netstat -a en druk op enter

Je krijgt nu een lijst te zien met alle poorten die gebruikt zijn door een programma en welk programma dat dan is. Zoek nu die poorten op en ga na welk programma de poorten eventueel al in gebruik heeft.

TheM, bedankt alvast voor je reactie.
Ik had tot ongeveer 2 maand geleden Norton Internet Security er op staan en de hele zooi er af gefl*kk*rd.
Maar daarvoor had ik dezelfde meldingen en snelheden, maar ik zal het eens proberen.

Met vriendelijke groet,
Robert.

ik heb Windows Firewall uitgeschakeld, maar dat maakte geen verschil.
Weer ingeschakeld met de "uitzonderingen", dus de poort toegevoegd en dat maakte ook geen verschil.
Ik heb ook het commando "netstat -a" uitgevoerd (terwijl Azureus liep), en heb het rapport bijgevoegd.Zie bijlage. Misschien kun je er iets mee.

Robert.

Bijlagen

Ik zie dat er een prog is die die poort al heeft (kan de game ook zijn).

En dat er behoorlijk vaak verbinding is.

Het zou een spyware prog zijn op je pc maar dat kunnen ook verbindingen wezen ivm het spel.

Geef ook eens het rapport van netstat -a -b.
Hiermee komen ook de programma's in beeld (was ik voor de vorige keer vergeten :o ).

TheM, bij deze het netstat -a -b rapport.
Je zei trouwens: "Ik zie dat er een prog is die die poort al heeft (kan de game ook zijn)."
Wat bedoel je met de game? Ik was geen spel aan het spelen... Had alleen Azureus aan staan.

Nou, hoop dat je er wat mee kunt.

Robert.

Bijlagen

Lol ik dacht dat dat Azureus een game was maar zie nu net via google dat het een Bittorent client is :P.

Ik zie dat java die poort claimt maar dat klopt aangezien Azureus een java based bittorrent client is.

Ik weet niet hoe je engels is maar gezien het feit dat je het geinstalleerd hebt (en ik geen gewone installer heb gezien) probeer deze site eens: http://azureus.aelitis.com/wiki/index.php/NAT_problem

Succes ! ! !

Eindelijk heb ik ook groene smylies voor mijn DL's.

En de snelheid is ook wat omhoog gegaan. Scheelt weer een slok op een borrel.
Ja, daar drinken we er 1 op...

TheM, nogmaals hartelijk dank.

Robert.

Ben ik weer.

Ik weet niet of het ermee te maken heeft, maar sinds het ge-emmer met die portforwarding, krijg ik heel vaak als ik aan het surfen ben en op een site een link aanklik (of in m'n "Favorieten" een site aanklik) de melding": "Pagina kan niet geladen worden."
Soms moet ik er een paar keer op klikken, of op "vernieuwen" klikken en dan komt hij wel.

Anyone?

Zoals altijd, alvast bedankt.

Robert.

P.s.: Ik weet niet of ik daarover in deze sectie moet verdergaan, of ergens anders, Maar dat hoor/lees ik dan wel...

(Update)
Dit laatste probleem doet zich ineens niet meer voor, dus opgelost.

Robert.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan