router, internet werkt niet en locaal wel

Status
Niet open voor verdere reacties.

andyberg

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
24 nov 2010
Hallow,
ik heb thuis een ziggo alles in 1 pakket, tv en de telefoon doen het perfect maar sinds 2 dagen kan ik alleen nog maar verbinding maken met locaal netwerk en niet met internet.
ik heb een udee modem en die is met een kabel verbonden met de netgear router. Als ik een gewone ethernet kabel in de router duw en dan in de pc steek doet hij het niet, pak ik de kabel van het modem naar de router en steek ik die in de pc in plaats van router dan doet hij het wel. Maar ook niet op alle pc's en dan kan ik ook niet op mijn router komen omdat hij niet is aangesloten, ik heb hem al gereset en met ziggo gebeld, maar ze wisten geen oplossing misschien dat jullie dat wel weten.

alvast bedankt.

groetjes,

Andy

Krijgt je router wel een ip-adres toegewezen vanuit ziggo?

Als je het volgende eens uitvoert:
- Start
- Uitvoeren
- invoeren: CMD
- Op "ok" klikken
- In het dosvenster invoeren: tracert www.ziggo.nl
- Op 'enter' drukken

Dan krijg je een soort van log te zien. Zou je die eens kunnen posten?
(wel er om denken dat je niet de volledige IP-adressen plaatst maar de laatste nummers weghaalt (bijvoorbeeld: 192.168.0.X in plaats van 192.168.0.1)

Sowieso kan je voor de zekerheid kan je het volgende uitvoeren (als je dat nog niet hebt gedaan)
- modem & router van de stroom
- Modem na 30 seconden weer op de stroom
- Wachten tot het modem opgestart is. Minuut of 2 is genoeg.
- Router op de stroom zetten
- Wachten tot de router opgestart is
- PC aansluiten

dan eens kijken of je dan wel op het internet kan komen.

dankje wel voor je informatie ik heb de router een hard-reset gegeven en nu is het probleem verholpen!, bedankt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan