Router / internet

Status
Niet open voor verdere reacties.

wheijkoop

Gebruiker
Lid geworden
3 mrt 2004
Mensen,

Ik heb een e-tech router en werkt al 2,5 jaar goed. Sinds kort heb ik internetproblemen. Als ik op één computer (A) op internet zit is er geen probleem. Zodra andere computer (B) wordt aangezet valt het internet bij A uit. Hij geeft dan bij computer (A) de melding "beperkte of geen internetmogelijkheden" en bij computer (B) serverfout, ip-conflict en heb ik daar dus ook geen internet.
Als ik bij (A) de verbinding uitschakel heeft computer (B) wel internet. Zodra computer (B) wordt uitgezet springt internet bij (A) weer aan.
Het heeft dus volgens mij iets met het toewijzen van ip-adressen te maken. (heb trouwens internet van @home)
Vreemde is overigens wel dat ik bij geen van de twee computers kan inloggen op de router.

Wie heeft een idee?

volgens mij heb je vaste ipadressen ingesteld , en heb je dezelfde op de beide pc's ... of doordat er iets mis is met de dhcp instelling op je router ... pas eens aan naar automatisch ...

Nee, de toewijzing van ip-adressen staat bij allebei de pc's op automatisch ingesteld.
Dhcp instelling?!?!?!?

automatisch is DHCP.

Wat zijn de ipadressen die de pc's krijgen? Hebben ze wel een verschillende naam?

IPadres begint met 84.**.** enz, en allebei de computers hebben het abonneenummer wat door @home wordt toegekend als computernaam.

Dan krijg je dus conflicten zoals je gemerkt hebt.

Je kunt beter de pc's hele andere namen geven. Als je inderdaad een router hebt staan daar de gegevens van @home ook in en meer heb je niet nodig

Het heeft altijd wel gewerkt, maar het zou kunnen dat @home iets gewijzigd heeft waardoor dat nu niet meer is toegestaan. Probleem blijft echter dat ik niet in mijn router kan (ook niet na resetten) en dus daar geen gegevens in kan wijzigen. Dan zal het lastig worden denk ik........

Heb je dhcp aanstaan op je pc's of heb je handmatig de ipadressen ingevoerd?

Post eens de uitkomst van ipconfig /all (voor de veiligheid laat van je ipadres alleen dit zien bijv 84.22.x.x) voor de rest wel alles posten

Situatie is reeds veranderd door een 'domme' actie van mij (heb naam of iets dergelijks veranderd). Op computer A is nu helemaal geen internet meer, maar door die actie kan ik wel in de router. Met ipconfig krijg ik het ipadres van mijn router te zien. Op computer B het volgende:

Hostnaam: CP4........
Iproutering: uitgeschakeld
IPadres: 84.23.........
Subnet: 255.255.......
standaard gateway: 84.23.......
DHCP: 213.52......
DNS: 213.52

Thanks voor alle hulp alvast.

Situatie is reeds veranderd door een 'domme' actie van mij (heb naam of iets dergelijks veranderd). Op computer A is nu helemaal geen internet meer, maar door die actie kan ik wel in de router. Met ipconfig krijg ik het ipadres van mijn router te zien. Op computer B het volgende:

Hostnaam: CP4........
Iproutering: uitgeschakeld
IPadres: 84.23.........
Subnet: 255.255.......
standaard gateway: 84.23.......
DHCP: 213.52......
DNS: 213.52

Thanks voor alle hulp alvast.

Je kunt met pc a nu dus in de router komen? Dan is het daar de pcnaam aanpassen en voor je netwerk dhcp aanzetten

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan