router invloed

Status
Niet open voor verdere reacties.

hjllo

Gebruiker
Lid geworden
21 aug 2002
Ik had al eens eerder gevraagd wat voor invloed een router kan hebben op de bandbreedte,maar kreeg geen respons.

Het is als volgt:

Ik gebruik nu sinds de zomer een router(Benq ESG-103) voor mijn 2 computer(chello basic kabel abbo.)

Ik heb ook bijna altijd kazaa lite aanstaan,en zonder problemen.Ook downloaden met beide pc's tegelijk was gewoon mogelijk.
Maar sinds een week kan ik niet meer tegelijk surfen en kazaa gebruiken.Surfen alleen gaat prima,ook met beide pc's tegelijk.

Maar zodra ik kazaa aanzet loopt de snelheid langzaam terug,en loopt uiteindelijk vast.

Maar wanneer ik een pc rechtstreeks aan het modem koppel dan is er weer niets aan de hand.

Ik heb nu al van alles met de router en de totale sutup geprobeerd maar het probleem blijft.

Ik heb nu al verschillende kazaalite versies en OS'en(XP,ME,98) geprobeerd met het zelfde resultaat.

Ik heb ook de router al meerdere malen gereset,nieuwe firmware er in gedaan,oude firmware weer terug,fabrieks instellingen geladen maar niets helpt

En voor zover ik weet zijn er geen firewalls actief,alleen NAT DMZ staat enabled,omdat ik zonder geen IP krijg.

Software-matige firewall's en virus scanners staan uit.

ander kabels en netwerk kaarten hebben ook geen effect.

Wie weet er nog een aantal oorzaken,die er voor zorgen dat een router niet de volledige bandbreedte door geeft.

B.Jager

Is alleen een switch ook voldoende om internet te delen?
Of ben ik toch echt aangewezen op een router?

B.Jager

switch alleen is niet voldoende, omdat een switch alleen switched :D

Je kan wel ipv hardware router zelf een (linux) router bouwen, op google zijn er 1001 manuals... dan kan je alles controleren en checken waarom het vastloopt ed.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan