Router IPadres

Status
Niet open voor verdere reacties.

jgpeters

Gebruiker
Lid geworden
6 dec 2002
Ik heb toch weer een probleem. Bij Chello in omstreken Rotterdam krijg je iedre keer een ip adres toegewezen. Nu is het probleem, als je de router uitzet, is ook het IPadres weg. Krijg je nu de volgende ochtend een ander adres dan kent de router het IP adres niet meer. Je moet dan alles weer opnieuw installeren. Of je router dag en nacht aan laten staan. Weet iemand hiervoor een oplossing. Er is natuurlijk een oplossing weggaan bij Chello. Maar is er nog een ander.

Met vr gr

Joop

Waarom zet je überhaupt de router uit? En het is wel vreemd dat de router het ip niet herkent; hij maakt toch verbinding? Dus als hij dan via de dhcp van chello het ip krijgt,hoeft hij ook niets te 'herkennen'.

Welke router heb je eigenlijk?

Lekkere Kwal, waarom ik hem uitzet dat is ,ik ben 66 jaar en bang dat er wat gebeurt, brand of zo. Vanmorgen had ik het ook ik kreeg een ander IP adres en de router werkte niet meer. Moest alles opnieuw installeren. Zelfs de de netwerkkaart. Dat was al de 2 de keer. Misschien is er een andere oplossing.

Joop

Dat je ook de netwerkkaart opnieuw moet installeren is wel héél vreemd. Bedoel je misschien dat de router alle instellingen kwijtraakt als de stroom niet aangesloten is? In dat geval is er gewoon wat mis met de router en moet hij omgewisseld worden.

Het risico op brand is erg klein met zo'n kastje op zwakstroom, zeker als hij op een vrijstaande plaats staat, dus zonder bedekking of andere warme apparaten naast hem. Maar goed, dat ding zou het altijd nog moeten doen ookal zet je hem 's nachts uit natuurlijk.

Lekkere Kwal dit was mijn lezing van de zaak. ik weet niet of dat echt zo is of dat Chello een probleem had. Jij denkt dus dat dat niet mag dat hij de instellingen kwijt is. Dat kan ik altijd gaan vragen in de winkel. Er zit geen batterij in om de gegevens vast te houden. Dus daarom dacht ik dat.

Joop

Bij de modems van chello zonder vast ip raak je gewoon na het uitzetten van je route je ip kwijt is logisch en dat ie de andere dag je ip niet terug krijgt is ook logisch die is al weer aan een ander toegewezen , enigste oplossing , je route aan laten staan en een beetje vertrouwen hebben wat betreft brand , mijn koelkast zet ik s`nachts ook niet uit :D

Router

Mijn Compex wordt in ieder geval behoorlijk warm.

Niet dat het direct brand gevaar zou opleveren maar in een ongunstige situatie (warm weer en afgedekte ventilatie openingen) zou ik dat gevaar niet onderschatten.

De router zo in ieder geval zijn instellingen niet kwijt mogen raken indien je de power er vanaf haalt.

Heb je gecheckt of je router zodanig geconfigureerd is dat de ip toekenning op dynamisch staat?

Indien je router een ip nr blijft vasthouden (static) verloopt je lease na een tijdje en dan werkt dat oude IP adres natuurlijk niet meer.

Ik denk dat daar dus de fout zit en niet in de router zelf.

Suc6

Ik heb ook een edimax router, en ook chello.
Je krijgt van chello een statisch IP adres wat dus altijd hetzelfde is, kijk maar is op www.whatismyip.com , dit zou altijd het zelfde moeten zijn.
Als ik de router reset bewaart deze alle instellingen dus dat geeft nooit problemen.
Dus ik vind het een beetje vreemd, en denk niet dat het de router is....maar dus eerder de netwerkkaart (omdat je deze steeds opnieuw moet installeren), kun je is zeggen welke netwerk kaart er in de pc zit?

Dynamisch ip adres

Ik zit bij de @home club, maar die maakt dus gebruik van dynamische ip adressen.

Als ik op de url klik die jij noemt dan krijg ik ook telkens het zelfde ip adres te zien.

Ik moet me toch eens verder in deze materie gaan verdiepen.

Grtz.

als het goed is gebruiken @home en Chello statische ip adressen die dus telkens hetzelfde zijn.

Als je bijvoorbeeld gebanned wordt van dit forum wordt dit ook gedaan doormiddel van IP adres, deze is dus bij vrijwel iedereen statisch anders zou deze manier geen enkele zin hebben...

@home

Sorry Kwark maar @Home gebruikt toch echt dynamische IP adressen.

Sterker nog mijn Router werkt niet eens indien ik hem op static zet.

@home adviseerd zelfs op haar support pagina dat je IP op dynamisch (automatisch) moet zetten.

Voor zover ik weet (met een slag om de arm) maken alle kabel boeren in Nederland gebruik van dynamische IP adressen.

Grtz.

In ieder geval Chello en ik geloof ook @home veranderen nooit van IP, ik heb al 2 jaar dezelfde.
Als ik multiplayer spellen speel, met direct IP, of als iemand een server opzet, dan gebruik ik voor die personen ook steeds hetzelfde IP adres om zo op hun server/game te komen.
Bij fifa2003 heb ik zelfs een lijst van IP adressen en als die elke dag zouden veranderen heb je er niets aan.

Ook UT servers gebruiken een IP adres om mensen te bannen, heb je een ban, kom je er met dat IP niet meer in (totdat de serveradmin je ip van de banlist haalt). Dit soort maatregelen zouden geen nut hebben als iedereen met kabel een IP zou hebben dat steeds veranderd...

Kan natuurlijk zijn dat er uitzonderingen zijn, maar doorgaans heeft volgens mij iedereen langere tijd hetzelfde ip...

Laatst bewerkt:
Kwark, je vroeg welke netwerkkaarter in zi. Dat is een
RealtekRTL8139 PCI

Joop

Ik heb het nagekeken en Chello heeft een dynamische/automatische IP adres modem.
Ook op de router staat het IP adres op dynamisch

Joop

Kwark, ik dacht van wel. Maar het is nu in 3 weken 2 x veranderd. Kan ook iets zijn bij Chello. Problemen. Die hebben ze vaak genoeg.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan