Router/Kabelmodem/Chello

Status
Niet open voor verdere reacties.

M.A. Jansen

Gebruiker
Lid geworden
25 apr 2001
Momenteel heb ik een router en kabelmodem
in de meterkast.

Nu wil ik in de woonkamer een pc hebben.
Er zit in de woonkamer een officiele wandcontactdoos
voor kabel-t.v. en radio.
Mijn vraag is of er splitters bestaan die op zo'n
wandcontactdoos kunnen worden gezet.
Geschikt voor kabel-t.v. en rj 45 connector.

Of ben ik verplicht om vanuit mijn meterkast vanaf de
router een kabel naar de woonkamer te trekken.
Bestaat hier een oplossing voor.
Ik wil met kabel blijven internettten.

Ik vind dat ze een vreemde installatie hebben gedaan. Meestal wordt er een splitter geplaatst op de wandcontactdoos en daaraan het modem.
Er zijn dus splitters te krijgen voor jouw probleem. Ik weet alleen niet of die ook los verkocht worden of alleen vanuit het kabelbedrijf geleverd worden.

Hoever zit je router van de plaats waar je je pc wil?

Ik zou gewoon voor internet via de router gaan, want ik denk dat je anders geklooi met IP-adressen krijgt enzo..

De router is juist bedacht om meerdere pc's op je kabel modem te plaatsen, dus helaas ontkom je daar niet aan, je zult dus een kabel moeten trekken van je router naa de andere pc.

Geplaatst door Sarvo
Ik vind dat ze een vreemde installatie hebben gedaan. Meestal wordt er een splitter geplaatst op de wandcontactdoos en daaraan het modem.
Er zijn dus splitters te krijgen voor jouw probleem. Ik weet alleen niet of die ook los verkocht worden of alleen vanuit het kabelbedrijf geleverd worden.

Ze hebben in de meterkast waar de groene kabel binnenkomt een splitter geplaatst.
Vanuit die splitter naar modem die hangt ook in de meterkast.

Vervolgens hangt er een router ook in de meterkast.
Bestaat er geen andere mogelijkheid om een kabel te trekken vanuit de router naar de werkplek als je alleen met kabel wil computeren?

Bestaan er verloopstekkers om op een wandcontactdoos te zetten in de woonkamer, zodat ik daar een rj45 in kan doen en t.v. kan kijken. Zo ja, waar zijn die dan te koop.

dus bij jou zit het zo:

meterkast>groene kabel>splitter
Vanuit de splitter een kabel naar het modem en twee kabels naar het wandcontact voor radio en tv?

Dan kan je de splitter uit de meterkast verwijderen, de kabel weer naar oorspronkelijke staat herstellen, goede splitter kopen voor je wandcontact en daar je router, radio en tv op aansluiten.
Vraag anders even in een goede electronicazaak wat de mogelijkheden zijn, wellicht dat je kabelbedrijf ook meer info kan geven.
Het moet ook vanuit je wandcontact gesplitst kunnen worden, aangezien uiteindelijk alle signalen door één kabel je huis binnenkomen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan