Router klant vriendelijk maken.

Status
Niet open voor verdere reacties.

leutjebreedbek

Gebruiker
Lid geworden
18 mei 2009
Middag,

Ik weet niet precies in welke categorie deze vraag hoort dus hoop dat ik een beetje goed zit.
Wat mijn vraag/probleem is:

Onze router is flink verouderd en heeft ook geen wifi dus ik was op zoek naar een nieuwe router.
Maar nu wou ik dat deze wat mogelijkheden zou hebben:
Dat ik de router in zou kunnen delen in 2 delen. 1 voor de medewerkers [zodat deze altijd bereik en stabiel internet hebben]
en een andere deel voor de klanten die komen. maar nu wou ik graag dat ik dan met een code ga werken [wat je ook vaak in cafe's ziet]
en dat die code bijv. 4-6-8 uur [maakt niet zoveel uit] geldig is en dat ze daarmee dan zoveel uur op internet kunnen.
dus de inlogcode moet varierend zijn. maar voor de medewerkers gedeelte niet. nu heb ik het hier een tijdje geleden ook al over gehad
en zou ik een router moeten kopen met DD-WRT functie. [zie 2 onderstaande links]

Klik en Klik

Nu lijkt mij in de eerste link goed beschreven hoe het moet en in de 2e de routers die hiermee overweg kunnen.
alleen wou ik toch nog een beetje de zekerheid en weet iemand een router die dit zou kunnen [ zit zelf te denken TP-Link type TL-WR1043ND ]
en/of ziet iemand nog iets hierin wat anders kan of verbeterd kan worden.

ook is het natuurlijk zo dat ik dan de router moet laten beschermen tegen website's waar gevoelige inhoud op staat maar dat lijkt me bijzaak in dit probleem
en moet ik de router kunnen aansluiten op een repeater zodat het signaal een groter bereik heeft.

alvast bedankt voor de moeite.

Laatst bewerkt:
hoeveel apparaten moeten er ongeveer verbinden met de router, want goedkopere routers hebben meestal moeite met meer als 10 apparaten.

Hallo,

Via lan 1 tot 2 maar via wifi op hoogtepunten toch wel een stuk of 40

Er zijn kant en klare hotspot oplossingen op de markt verkrijgbaar. Die kun je naast een eigen WLAN voor je medewerkers inzetten. Een voorbeeld vind je op deze site . Ik heb geen commerciële belangen bij deze tent.

Hallo Rotvogel.

Dit is inderdaad precies wat ik zoek!
alleen zit ik een beetje met de prijs. dit is volgens mij niet echt wat ze in gedachten hadden. zou dit eventueel ook wanneer ik losse elementen aan zou schaffen goedkoper kunnen worden?

[ en zit bij de prijs ook een Switch inbegrepen?]

Laatst bewerkt:
Zou Dit niet hetzelfde werken? in samenwerking met een open WRT oplossing?:

[url]http://www.asus.nl/Networks/Wireless_Routers/RTN65U/

[/URL]

en deze kost op alternate.nl €93 euro.
en dit dan in samenwerking met een repeater die het signaal dan ook nog eens weer kan versterken wanneer het toch niet het gewenst bereik geeft?
want onderaan de pagina van asus staat eigenlijk zoiets waar ik naar kijk 1 voor staf, de eigenaar hier 1 voor personeel en dan die 2 guest gewoon 1 guest maken?

want we hoeven er verder geen geld mee verdienen met het 'verkopen' van internet alleen dat mensen in de buurt niet standaard kunnen meegenieten.

Die Asus lijkt me een prima router voor thuis. Die kan waarschijnlijk net zoveel dan mijn Fritz!box. Uiteraard kun je met een dergelijke setup en veel tijd en gedoe zelf een hotspot maken. Als je arbeidsloon niet hoeft te rekenen kun je een soortgelijke functionaliteit bouwen als dat de (overigens scherp geprijsde) oplossing van planet je biedt. Wellicht bespaar je dan ook nog wat, maar je wilt ook een systeem met tickets. Vergeet alleen niet dat de doorsnee huis, tuin en keuken oplossingen niet de capaciteit, beheersbaarheid en de stabiliteit hebben van een iets professionelere oplossing.

Goed kijken wat de professionele oplossingen je bieden en dan zelf een componenten en software lijst maken zal je snel tot het inzicht leiden of dit goedkoper kan. Voor zakelijk gebruik raad ik je die laatste aanpak overigens niet aan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan