Router/Klein Netwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

JerkySumoWrestl

Gebruiker
Lid geworden
30 sep 2002
Hallo zou iemand mij kunnnen vertellen wat ik nodig heb? Ik heb een ADSL aansluiting Planet Internet 768/128 Modem Alcatel Speed Touch USB (groene rog).

Nou zou ik met twee comp. een netwerkje willen vormen die ook tegelijkertijd het internet op kunnen.

Wat moet ik hebben? Kan ik de USB modem behouden? Of moet ik een router? Zou iemend mij uit de brand willen helpen, dit is voor mij nieuw... Kom er niet uit

P.s. ik wil dit met 1 monitor en 1 toetsenbord

Je zou om te beginnen wat duidelijker aan kunnen geven wat je precies wilt. Dat maakt de kans op reacties vele malen groter. Geef bovendien aan wat je met je netwerk wilt kunnen. Er zijn meerdere mogelijkheden, allemaal met hun eigen voor en nadelen.

hallo,

Met een usb modem is het wat moeilijker om een adsl verbinding te delen over meerdere pc's omdat alleen de duurdere routers daarvoor geschikt zijn. Een goede is de Draytek Vigor2200USB router deze is geschikt voor usb modems. Kost ongeveer 130 euro. Kijk bijvoorbeeld bij de routershop.nl

Teun

Misschien kan hij wel gewoon met twee netwerkkaarten en een crosscable uit de voeten. Daarom vroeg ik wat hij met het netwerk wil kunnen.

Maar ja het nadeel is dat dan altijd beide pc's moeten aanstaan om op internet te kunnen. Een router werkt wat dat betreft veel vriendelijker.

Teun

Een router is de beste oplossing, hiermee kun je een klein netwerkje maken. Iedere pc kan afzonderlijk op het Internet zonder de andere lastig te vallen.

Alvast bedankt allemaal....

Ik had zelf ook al ff by MYCOM op de site gekeken en ben op het volgende gekomen:

E-tech router/switch ADSL via analoog-MXStream 139.00 euro

2x netwerkkaartje Edimax EN-9130 TXL 100Mbit a 8.00 euro
of de bovenste 1x +
1x Edimax EN-9130 TXA 100Mbit wake on LAN

Is dit een goede combi, en wat voor soort kabel heb ik dan nodig? Of heeft iemand nog een andere suggestie?
Heb ik die Wake on LAN Nodig?

Kan ik dan met 1 scherm en 1 toetsenbord en muis, ze dan beide besturen? Wil 1 n.l. als (tfp)servertje en back-up bak laten werken de ander als mijn werk bak, wel moeten ze los van elkaar op het net kunnen

Alvast veel dank.....

Als dit je enige doel is zou ik voor een simpelere en een aanzienlijk stuk goedkoper oplossing gaan.

2netwerk kaarten en een crosscable.

wake up lan heb je niet nodig. Dit is een optie om de pc in te schakelen vanuit de andere pc...

Om vanuit de ene pc de ander te besturen heb je een remote controle proggie nodig. pcanywhere of remote admin bv.

Laatst bewerkt:
Oke... ik begin al aardig op weg te komen met jullie adviezen.

Beste Harmen, jouw oplossing is niet wat ik zoek, want dan moeten beide comp. aan blijven staan begrijp ik. En ik wil alleen de server continu aan laten, zoals ik al zei voor tfp doeleinden evt. eigen website. De werk bak mag uit.

Moet ik nou een crosscable hebben of volstaat een andere kabel ook (welke soort dan?), en kan ik dan progjes van de ene comp naar de andere zetten? Bestanden op de 'server' bekijken/bewerken

En als ik het goed begrijp, is Wake on LAN voor wel wel intressant. Sorry hoor voor mij is dit allemaal nieuw en wil graag de goede aankopen doen. Voor deze opzet, maar ook dat ik er in de toekomst verder mee kan (denk aan uitbreiden)

Met jullie hulp komt deze twijfelaar er wel, dank....

Ik ben jullie alle zeer erkentelijk, oke ben een twijfelaar, maar zou graag nog de laatste antwoorden hebben

Juist als je de server aan laat zou het met uitsluitend de crosscable werken (de oplosiing van Harmen). Als je een router gebruikt moet je straight cables gebruiken.

Het lijkt mij ook jah........de server moet dus verbonden zijn met internet. Je zal dus moeten zorgen dat daar standaard het internet binnen komt.

Zodra je dus op de andere pc ook wil internetten ga je via de server dus het internet op.

Wake up lan is vooral handig als je pc verweg staat van de server. Dit is in jouw geval niet zo toch?
Tenzij je erg lui bent :) en je niet het aan en uitknopje wil gebruiken. Ik heb geen id of dit nu in prijs scheelt trouywens wel of niet een wake-up lan fucntie.
(LAN= local area network)

oke ben een twijfelaar, maar zou graag nog de laatste antwoorden hebben

Lekker door vragen hoor tot je zeker van je zaak bent !!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan