Router knijpt snelheid

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gillian

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
31 dec 2000
Mijn Pc is via een Sitecom router aangesloten ( die Haalt 300Mbps) na wat testen blijk dat met router ik een snelheid haal van plm 42Mbps Download en 4.99 upload.
Steek ik echter de kabel direkt in mijn pc haal ik 59.90Mbps Download en 5.90 Upload (mijn abonnement is 60 Mbps).
Nu zag ik ergens UTP splitters staan maar daarvan word beweert dat die maar tot 10Mbps doorgeven
Heeft iemand ervaring met deze splitters

Koop een foutsoenlijke router,probleem opgelost. Alleen de vraag: welke?
Cisco maakt goede routers en swichtes, eigen ervaring uit datacenters. Dus dacht ik laatst, ik koop zo'n router uit de EA serie voor thuis. Heb nog nooit zo'n rommel gehad.
Ik heb nu een Airport Extreme, die stuurt dus wel 100% door....

Een splitter is iets heel ander dan een router.....!

Koop een foutsoenlijke router,probleem opgelost. Alleen de vraag: welke?
Cisco maakt goede routers en swichtes, eigen ervaring uit datacenters. Dus dacht ik laatst, ik koop zo'n router uit de EA serie voor thuis. Heb nog nooit zo'n rommel gehad.
Ik heb nu een Airport Extreme, die stuurt dus wel 100% door....

Een splitter is iets heel ander dan een router.....!

Is een Airport Extreme niet voor de Mac bedoelt en niet voor een windows PC

werkelijke internet snelheden behaal je bijna nooit
bij wifi moet je rekening houden met pakket loss en interferentie dikke muren etc. (het kan dus ook aan je pc liggren)
ook word je bandbreedte verdeelt met andere klanten denk aan je buren
tijdens de drukke uren word je download snelheid deels terug geschroefd

ik haal zelf ook nooit de volledige download en upload snelheid niet op wifi en niet op kabel

de genoemde snelheden zijn normaal in mijn ogen...

en beschik zelf over de linksys E2000 router en das een prima ding!

Laatst bewerkt:
Airport is ook voor windows, whatever.
Ik heb er mijn iMac, MacBook, iPhone's, Windows Vista, TV, Receveiver en NAS aan hangen.

Doorvoersnelheid bedraad is nagenoeg 100%, weinig packet löss. Wifi is een ander verhaal, daarbij tellen i.d.d. ook de muren, afstanden, etc....

59.90Mbps Download en 5.90 Upload voor bekabeld klopt dan ook.... je zal nooit echt de 60mbps aan raken misschien om 01:00 snachts ofzo
dus het plaatje klopt wel!

in een la vond ik twee Devolo dLan 200 AVmini Homeplugs ga die morgen even proberen misschien dat het wel de meer snelheid geeft

ik heb contact opgenomen met Sitecom en kreeg de volgende melding

Geachte heer Gijsberts,

Vriendelijk dank voor uw reactie.

Om u van dienst te kunnen zijn verzoek ik u de volgende vragen te beantwoorden.
- Hoe bent u verbonden met de router (kabel of draadloos)?
- Als u verbindt met de kabel heeft u dan hetzelfde probleem?
- Als u draadloos verbindt met de router heeft u dan hetzelfde probleem?
- Welke versie heeft u van de router (deze vindt u onderop uw router achter het model nummer en is bv. v1 001)?
- Open een internet browser en ga naar het adres: http://192.168.0.1
- Log in met gebruikersnaam: admin en wachtwoord: zie onderzijde router.
- Op de pagina die zich opent vind u de Bootcode Version en Runtime Code version of enkel firmware version.
Zou u mij deze versie(s) kunnen toesturen?

Welke snelheid behaald u als u bij wijze van test de Sitecom Cloud Security uitschakeld?
1. Open uw webbrowser, bijvoorbeeld Internet Explorer.
2. Type in de adresbalk het volgende in: http://192.168.0.1 en druk op Enter.
3. Type als gebruikersnaam in: admin. Het wachtwoord staat op de sticker onderop de router, of op de los bijgeleverde sticker.
4. In het menu, klik op de tab "Toolbox".
5. U bent nu op de Sitecom Cloud Security configuratiepagina. Door de knop op "uitgeschakeld" te zetten kunt u SCS uitschakelen. Druk hierna op "Toepassen" om de wijziging actief te maken.

Met vriendelijke groet,

Diederick

(A4343)
met de router aangesloten op mijn pc haal ik als ik een test doe 41Mbps Download en 4.99Mbps upload.
sluit ik mijn pc direct aan op de kabel haal ik 59.87Mbps download en 5.91Mpbs uplaod.
kan ik in de router instellingen veranderen zodat de snelheid met router omhoog gaat

*** Added by End User on Monday, 03 December 2012 at 08:46:59 ***

ik heb de SCS uitgeschakeld en heb op drie verschillende sites een snelheidstest gedaan nu haal ik (8.45 uur in de morgen)
Test 1 57.15 Download 6.05 Upload
Test 2 55.1 Download 5.7 Upload
Test 3 56.8 Download 5.9 Upload

*** End message by End User ***

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan