Router kopen met USB ingang, of een NAS?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hannibal392

Gebruiker
Lid geworden
21 okt 2011
Goedemorgen,

Gister heb ik in ´n vorig topic een vraag gesteld hoe ik ervoor kan zorgen, dat ik mijn netwerkhardeschijf kan bereiken via mijn streamer zonder steeds de computer, of laptop aan te moeten zetten. Nou, dit bleek achteraf dus niet mogelijk te zijn. Omdat het geen NAS. En omdat mijn router geen USB ingang heeft. Nu ben ik dus op de conclusie gekomen dat ik 2 optie´s heb om dit op te lossen:

Optie 1: Ik koop een NAS
Optie 2: Of ik koop een router met USB ingang, zodat ik mijn huidige netwerkhardeschijf daar op aan kan sluiten.

Mij lijkt de 2e optie het beste. Omdat ik het idee heb dat een router met USB ingang goedkoper is dan een NAS. En ook omdat ik dan niet al mijn bestanden opnieuw hoef te verplaatsen op een nieuwe NAS.

Maar zijn er misschien redenen waarom ik toch voor optie 1 zou moeten kiezen? Ik hoor het graag! Bij voorbaat dank.

Met vriendelijke groet,

~~Hannibal392~~

P.s Welke router zou ik moeten kopen als ik tóch voor optie 2 ga?

Voordelen van een NAS zijn de mogelijkheden om uit te breiden, snelheid en flexibiliteit. In een NAS zitten veel mogelijkheden die niet kunnen bij een USB harde schijf. Automatisch backuppen, delen van bestanden over internet, ingebouwde download systemen voor torrents etc. Allemaal mooie functies maar daar betaal je ook voor natuurlijk. Bij een NAS moet je niet alleen het systeem kopen maar ook de harde schijven, en op dit moment zijn de prijzen van harde schijven enorm gestegen, je betaald voor 1 harde schijf van 1 tb al meer dan 100 euro. Reken daar je nas systeem bij en je bent minimaal 300 euro kwijt.

Een goedkoper alternatief is inderdaad een router met USB mogelijkheid. Kijk bijvoorbeeld eens naar de linksys e4200 router, deze heeft een USB aansluiting voor een harde schijf die je dan weer kunt delen met alle apparaten in je netwerk. Kost je zo'n 130 euro maar je hebt wel direct een prima oplossing.

Bedankt voor je reactie!

Ok, dan scheelt het mij dus zowat 170 euro. Dat is inderdaad dus veel goedkoper. Ik ga nu 100% zeker voor optie 2. Ik weet dus genoeg.:thumb:

Nogmaals: bedankt voor je reactie!

Met vriendelijke groet,

~~Hannibal392~~

Laatst bewerkt door een moderator:
Een router met een usb is in eerste instantie wel goedkoper, maar naast de voor- en nadele die hierboven staan, heeft een nasje vaak ook een usb poort (of 2). Daar kun je je externe harde schijf dan ook aan hangen...

Een router met een usb is in eerste instantie wel goedkoper, maar naast de voor- en nadele die hierboven staan, heeft een nasje vaak ook een usb poort (of 2). Daar kun je je externe harde schijf dan ook aan hangen...

Op mijn netwerkhardeschijf zit 1 USB aansluiting, dus daar kan eigenlijk een normale externe hardeschijf op. Het betreft een Mybookworld van Western Digital.;)

Met vriendelijke groet,

~~Hannibal392~~

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan