router met apparte Access Point werkt dat met apparte wachtwoord?

Status
Niet open voor verdere reacties.

offshore1

Gebruiker
Lid geworden
15 jan 2011
Hallo,

Ik wil de ipod van mijn dochter op een nog aan te schaffen Access Point aansluiten.
Vraagt deze dan om een ander wachtwoord dan de draadloose netwerk die ik nu gebruik ?

Ik wil dan ook de Access Point een bepaalde tijdsduur in de lucht hebben .
Kan dat worden ingesteld ?

Een andere oplossing is dan dat ik de Access Point op een timer zet...

Ik neem aan dat ik dan geen problemen krijg met mijn originele draadloose netwerk:rolleyes:

alvast bedankt

freddy

Update 21-01-11

Heb een D-link DWL-G700AP er tussen gezet, deze een apparte naam en wachtwoord... nu gaat de Ipod op dit netwerk
ik kan deze op via een timer uitzetten. dan valt alleen deze access point uit en niet mijn router
werkt perfect!!

Laatst bewerkt:
Hoi,

In principe geldt dezelfde sleutel bij een accespoint voor uitbreiding van het bereik.
Je maakt het jezelf het minst moeilijk door er één van hetzelfde merk als je router te nemen.
Uitzetten is de simpelste oplossing, tenzij de setup van de accesspoint hierin voorziet.
Een tijdklok is een prima idee natuurlijk .... en een beetje slimme dochter kan daar prima mee overweg .... :p

Laatst bewerkt:
Hoi,

In principe geldt dezelfde sleutel bij een accespoint voor uitbreiding van het bereik.
Je maakt het jezelf het minst moeilijk door er één van hetzelfde merk als je router te nemen.
Uitzetten is de simpelste oplossing, tenzij de setup van de accesspoint hierin voorziet.
Een tijdklok is een prima idee natuurlijk .... en een beetje slimme dochter kan daar prima mee overweg .... :p

dus als ik het goed begrijp zal de wachtwoord die ik nu gebruik ook gelden voor de Access Point .
En inderdaad en tijdklok is te manupileren.

Ik heb er 1 van d-link op het oog omdat m'n
router ook van d-link is

Dan wil het dus niet als ze alle 2 gebruikmaken van de zelfde toegangscode...

Laatst bewerkt:
Hoi,

Let wel op die d-link 54G (ik vind hem trouwens behoordlijk prijzig), want die ondersteunt alleen het verouderde wep-encryptie.
En: als je router wireless-N is, zal een rangeextender met -G een reductie van het signaal tot gevolg hebben.

Het WiFi wachtwoord is nauurlijk niet genoeg, om ook in het admin account te komen van de router.
Dankzij zo'n domme fout heb ik nu ook UPC/Chello ADSL :p dus vooral geen WEP?WPA instellen en gewoon admin als password laten staan in de router :cool: dankuwel buren !

[Mod edit]Het is juist wel aan te raden je accesspoint te beveiligen met WPA en het liefst nog met WPA2. Dit soort adviesen over het niet beveiligen van een accesspoint zien we liever niet.

PS UPC/Chello heeft geen ADSL maar kabel.;)[/Mod edit]

klopt, ik kwam met admin admin in een ASUS WL500g router, waar ik voor het ge-mak maar zelf een password in heb gezet.... :) (wat nu nog steeds werkt....)

Ik dacht dat het wel duidelijk was, dat ik dit grappender wijs bedoelde, als leerzaam voorbeeld, ik doelde dan ook juist op het tegenovergestelde uiteraard !

Het beste is uiteraard een sterk password/passphrase te gebruiken , in combo met WPA2 AES encryptie
Maar vaak ligt het ook aan de "ontvangende" aparaten zoals, WiFi adapters, (WiFi) internet radio's
de wat oudere typen willen soms niet met WPA2 goed samenwerken, en moet er terug geschakeld worden naar WPA.
De opties waar naar de OP naar vraagt, zal hoofdzakelijk aan wat zijn router biedt, liggen, anders is een Fritz!box een optie, deze heeft vele features, waaronder bv. ook een (hardware) schakelaar voor WiFi aan of uit te zetten op het kastje zelf, verder ook software matige timers, en meerdere opties voor "toegangs beheer"
Een nadeel van de Fritz!box is wel, dat de firmware nogal in de "knutselhoek" ligt..... :(

Met een AP of range extender, is ook een extra WiFi netwerk toe te voegen, dit kan zowel bedraad als draadloos, bedraad is makkelijker qua setup, je sluit het AP of range extender dan aan op een LAN poort van de bestaande router, maar het is wel makkelijker om zoiets eerst direct via de pc te configureren, als dat een maal werkt, kan deze ook weer met een goed password beveiligd worden, waar "dochter lief" echt niet bij kan komen.
(De freqenties/uitzendkanalen van het WiFi moeten ook "goed" gekozen worden, om geen conflict te krijgen)

btw. zolang de dochter maar niet weet, wat het admin password is van de router/AP/range extender, is er niets aan de hand,
want de WiFi sleutel geeft geen toegang tot het router gedeelte, het admin password moet dan natuurlijk niet voor de hand liggend gekozen zijn, maar wel sterk zijn, bv. 3xt?gAt4U! .....etc...

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan