Router met draadloos internet

Status
Niet open voor verdere reacties.

danny091283

Gebruiker
Lid geworden
14 feb 2005
Beste mensen,

Een goede vriendin van me wil graag een router hebben waardoor ze draadloos internet kan ontvangen.
Weten jullie wat een goede router is met draadloos internet en wat ook 2 verdiepingen hoger een goed bereik heeft=
Ben benieuwd naar jullie reacties.

In principe zou ieder goed merk (Linksys, Belkin, Sitecom) voldoen. Maar of het gewenste bereik wordt behaald hangt ook af van de bouw van het gebouw. De straling komt gemakkelijk door bakstenen, maar beton geeft meer weerstand.
Dus of het werkt zul je altijd pas in de praktijk zien.

In principe zou ieder goed merk (Linksys, Belkin, Sitecom) voldoen. Maar of het gewenste bereik wordt behaald hangt ook af van de bouw van het gebouw. De straling komt gemakkelijk door bakstenen, maar beton geeft meer weerstand.
Dus of het werkt zul je altijd pas in de praktijk zien.

Heb je anders suggesties voor me die erg goed zijn qua bereik?

Router

Al jaren heb ik nu een Linksys nu Cisco router WRT54 G welke op de 2e verdieping vanuit de woonkamer mijn computer aanstuurt.

Kijk ook eens bij Conrad die hebben nu onder eigen merk ook prima routers.
ook heb ik verbinding via het stroomnet via een Devolo wireless DLAN adapter (router is alleen als blokkade voor ongewenste toegang in het thuis netwerk)

Laatst bewerkt:
Als het internet maar naar 1 plek moet zou een richtantenne een aardige optie zijn. Dan heb je in 1 richting een sterk signaal. Of inderdaad via het stopcontact. Nadeel daarvan is is dat de setjes nog redelijk prijzig zijn.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan