Router met nieuwe PC

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ronald Baert

Gebruiker
Lid geworden
4 jul 2008
Hallo,
Ik overweeg een nieuwe PC windows7 64bit.
ik heb nu XP home en werk via kabel aansluiting op router (D-link 2740B) en de laptop draadloos via zelfde router.
mijn vraag hoe installeer, konfigureer ik de router op het nieuwe systeem, indertijd liet ik dat doen en ken hier dus niets van.

RN

Als je een nieuwe pc met Windows 7 aansluit via de kabel: gewoon er bij prikken! Als het goed is wordt hij vanzelf herkend. Anders roept u nog maar een keer, via de kabel - er is eigenlijk niets simpelers! Aan de router zelf hoeft eigenlijk niets veranderd te worden.

router

De oude PC haal ik er wel af hoor die gaat uit dienst, zelfde scenario dan?

Groeten,

R.Baert

Ja in principe wel. Zolang de nieuwe nog niet fatsoenlijk werkt zou ik de oude pc parallel aan de eerste laten staan (of hooguit netwerkkabel telkens oversteken).
Alles zal automatisch gedetecteerd moeten worden.

De enige problemen die ik zelf tegenkwam met de introductie van een nieuwe pc met W7 kwam omdat die in een bestaand goed werkend netwerk geprikt werd. Daar moest ik wel eerst aangeven dat er ook met WXP computers en zo gecommuniceerd moest worden, dat deed W7 weer niet vanzelf. Een laatste eigenaardigheid van MS, en dat (encryptie) minder strak afstellen was voldoende. Mocht dat ivm de laptop aan de orde zijn dan horen we dat wel.
Maar als je als enige de nieuwe W7 pc aan een netwerkkabel naar de router/switch hangt speelt dat voorlopig geen enkele rol.

Succes!

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan