router met USB poorten bestaat dat?

• Onderwerp starter Onderwerp starter DVDL
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

DVDL

Gebruiker
Lid geworden
11 dec 2002
Ik heb momenteel een netwerkje met 4 PC en maak gebruik van een belkin router, mijn printer is via USB aan PC 1 gekoppeld, als ik nu vb. vanaf PC 2 wil printen dan gaat dat enkel als PC1 ook aanstaat.
Bestaat er een router die tevens USB poorten heeft.
ik zou dan mijn netwerkje willen uitbouwen zodat ik vanaf elke PC kan printen en ik zou tevens een gezamelijke externe HD in het netwerk willen plaatsen.

Een router met usb poorten heb ik nog niet gezien.
Je kunt wel een printserver aanschaffen voor je printer, wel even zeggen dat je een usb printer hebt. Ook even merk en type opgeven want niet elke printer kan op een printserver.
Een externe harddisk in een netwerk? Mag ik vragen waarom je dit wilt doen.
Ik zou voor een verwisselbare harddisk gaan.

printserver heb ik ook al aan gedacht maar dan verlies ik een poort op de router niet?
HD in netwerk zou gemakkelijk zijn om documenten op te bewaren die ik dan vanaf elke PC kan openen VB MP3's.
Is maar een ideetje van mij, op het bedrijf hebben we een groot netwerk met een paar servers, op die servers plaatsen we gezamelijke documenten die we vanop alle PC's gebruiken, dit zou ik dus thuis in het klein willen bekomen.

Usb printer was het toch?
Dan verlies je geen poort op jou router.
Voor het delen van een harddisk zou ik die toch in een computer zetten en dan delen.
Ja de computer moet dan wel aanblijven voor het delen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan