Router met WOL functie

Status
Niet open voor verdere reacties.

LEONEHONDA

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
14 nov 2001
Hoi, ik zoek een router waarmee ik via internet kan browsen naar m'n router, maar dan met een Wake On Lan functie op die router, zodat ik mijn pc kan opstarten op deze manier.
Indien dit niet mogelijk is, dan graag een router waar ik mee bij m'n pc('s) kan komen als m'n pc's al aan staan. Maar het liefst een router waarmee ik m'n pc via internet via Wake On Lan kan opstarten.
Hoor het graag van jullie.

Leo.

Je wilt van een willekeurige plek je computer thuis bedienen....begrijp ik het zo goed.?
Waarom wil je daar een router voor gebruiken?
Dan kun je maar op 1 plaats je thuis computer bedienen.

Wake on lan
Dat moet je netwerkkaart ondersteunen en je moederbord.
Meestal heet sat WOL.
Dan een klein beetje software en het gaat werken.
Om een computer thuis te kunnen overnemen kun je ook VNC gebruiken.

Je wilt van een willekeurige plek je computer thuis bedienen....begrijp ik het zo goed.?
Waarom wil je daar een router voor gebruiken?
Dan kun je maar op 1 plaats je thuis computer bedienen.

Wake on lan
Dat moet je netwerkkaart ondersteunen en je moederbord.
Meestal heet sat WOL.
Dan een klein beetje software en het gaat werken.
Om een computer thuis te kunnen overnemen kun je ook VNC gebruiken.

VNC gebruik ik al.Als je dat wilt gebruiken om je pc thuis te bedienen, dan moet je pc thuis wel aanstaan uiteraard.
Het gaat mij erom, dat ik een pc thuis aan wil zetten vanaf afstand, daarna kom ik er met VNC wel in, of met MSTSC.
Mijn vraag is dus gewoon hoe kan ik vanaf afstand een pc die thuis staat, aanzetten.
Heb je hier misschien voor mij een passend antwoord op?
Groet van Leo.

zoals ik al aangaf.
WOL
wake on lan
Staat dat in je bios van je moederbord?
En je netwerkkaart moet dan ook WOL ondersteunen.

zoals ik al aangaf.
WOL
wake on lan
Staat dat in je bios van je moederbord?
En je netwerkkaart moet dan ook WOL ondersteunen.

WOL doet het bij mij gewoon, geen probleem.
Het gaat mij er om dat ik een pc thuis, vanaf een andere pc, waar dan ook, ook aan wil kunnen zetten.
WOL in mijn netwerk thuis werk uitstekend, ik kan alle pc's aanzetten die ik maar wil.
Alleen is nu de vraag hoe ik dat doe vanaf een pc die ergens anders staat, van mij part in America, of op m'n werk.
Ik wil dus gewoon een pc die bij mij thuis staat, aan kunnen zetten als ik zelf op Ibiza ben ofzo.

Hoe doe ik dat?
Groet van Leo.

Hoi,

Ik heb een simpel digiconnect routertje, dat deze funtie ondersteunt. Ik kwam er bij toeval achter, en in vind het reuze handig. HEt staat alleen nergens gedocumenteerd bij de specs van de router, ook niet op de site.

Je kunt elke PC in je clients list selecteren (aanvinken) en dan op de knop "wake up" drukken, als de PC het ondersteunt en de feature staat aan in de BIOS, start hij op. Het werk bij mij zelfs bij mijn laptop... Zie plaatjes

Gr,
Nel

Bijlagen

• router_wol1.JPG
    router_wol1.JPG
    9,7 KB · Weergaven: 139
  • router_wol.JPG
    router_wol.JPG
    76 KB · Weergaven: 160
Laatst bewerkt:
Vergeet te vermelden: Je kunt je router natuurlijk zo configureren dat je hem vanaf
"buiten" kunt benaderen via de web interface, hetgeen ik heb gedaan. Dus je start je PC dan overal vandaan op, (als je je eigen IP adres weet of een link ergens hebt staan) en neemt hem over met VNC, logein.com of een vergelijkbare utility...

Maar nu komt eigenlijk mijn vraag: Ik struikelde op dit forum, al googelend met de zoektem "wake on lan router" omdat ik naar meer routers op zoek ben die die feature ondersteunen. Het staat nergens in de spec's en ik vind het reuze handig, ik wil dus nu een geavanceerdere (MIMO) router gaan kopen, ik heb nog niet één router gevonden waarin deze feature in de specs staat...

Weet iermand welke routers deze functie allemaal hebben? Of is het redelijk standaard intussen?

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan