Router met Xp, computers willen niet samen op internet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Zoetervince

Gebruiker
Lid geworden
15 dec 2004
Berichten
9
Hallo allemaal,

Ik ben bezig met een netwerkje aan te leggen met een wanadoo kabelverbinding. Ik heb een router van Sweex, een broadband router.

Beide computers hebben windows xp, de ene heeft home en de andere professional.

Mijn probleem begint al bij de netwerkinstellingen, waar ik bij de ene pc keurig een breedband verbinding "wanadoo" kan aanmaken en een lanverbinding. Op de ander pc echter, dat is deze, bestaat een lan-verbinding 1394, LAN verbinding en LAN verbinding 2, die alledrie gaan lopen zodra ik het netwerk aansluit. Wat moet ik hiermee aan?

Daarbij twijfel ik of de computers wel van elkaars bestaan afweten, ze zien elkaar volgens mij niet. Tenminste er bestaan geen verbindingen met gedeeld internet en de werkgroep waartoe beide moeten behoren is niet bereikbaar.

Ik ben al, zoals de handleiding van de router mij vertelde naar http:// mijn standaart gateway ip gegaan om daar de instellingen goed te zetten, maar zonder succes.

De namen van beide computers zijn uiteraard in orde

Alvast bedankt voor de hulp
 
Geplaatst door upsidaisy
@Jheroen:En hoe nu verder dan ?

lijkt me nogal duidelijk, er zijn tig sites met complete uitleg over netwerken etc je kan ook hetzelfde verhaal steeds weer herhalen

mag je zelf weten of je dat wilt
:8-0:
 
Leuk,maar wat is nou de oplossing voor de topic starter ?
Welke keuze moet hij maken ?

Zo van je auto heeft een probleem,hier heb je allemaal tools om zelf vast te stellen waar het probleem zit.Tot ziens.
 
Geplaatst door upsidaisy
Leuk,maar wat is nou de oplossing voor de topic starter ?
Welke keuze moet hij maken ?

Zo van je auto heeft een probleem,hier heb je allemaal tools om zelf vast te stellen waar het probleem zit.Tot ziens.

lijkt me niet zo moeilijk, de topicstarter leest goed door hoe en waarmee te beginnen en stelt stap voor stap de boel in
dus: topicstarter begin eens van vorenafaan
dus alle netwerkverbindingen allemaal even verwijderen en vanaf nul de zaak opbouwen
waarom een breedbandverbinding met wanadoo op een pc waarmee via een router ge-internet wordt?
 
Geplaatst door upsidaisy
Leuk,maar wat is nou de oplossing voor de topic starter ?
Welke keuze moet hij maken ?

Zo van je auto heeft een probleem,hier heb je allemaal tools om zelf vast te stellen waar het probleem zit.Tot ziens.

en een auto die breng je naar de garage waar iemand er fysiek naar kijkt, een helpmij vraag moet altijd op afstand met tekst opgelost worden> heeft dus veel meer tijd en energie nodig+je kunt niet zien of iemand ook doet wat er aangeraden wordt én op de manier zoals voorgesteld wordt.
daarom dus: de zoekfunctie geeft een hoop antwoorden
 
Nou dan ga ik maar eens van voren af aan aan de slag.

Nog een vraagje, mij is wijsgemaakt dat kabelinternet best te "delen" valt via deze router, wat is dan volgens jullie het probleem, is het niet mogelijk om dat te doen?
 
heb je adsl met een normaal modem of een usb modem?

dat is wel een cruciaal verschil wat we eerst moeten weten voor je kunt beginnen
 
dan zou je het zo in kunnen stellen dat je modem de verbinding legt met wanadoo en je router het verkeer doorstuurt naar de pc's
daarvoor zou je even de handleidingen van de verschillende apparatuur moeten lezen

ps welke sweex router heb je precies?
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan