Router + Modem Apart of Inéén kopen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

slico

Gebruiker
Lid geworden
2 sep 2008
Berichten
167
Het internet van ons werkt niet naar behoren. We hebben namelijk een oud modem en router inéén de (SMC VWOBRA7928) en een Range Extender Sitecom 300N die op de 2 verdieping als verlengsnoer fungeert. We hebben één computer bedraad aangesloten via de modem/router, dat geeft weinig problemen. Echter gebruiken alle andere apparaten (computer, laptop, gsm, ps3) het netwerk via de Range Extender en dat zorgt wel voor problemen. Je merkt bijvoorbeeld dat het netwerk bij de PS3 niet optimaal is als bij één van de twee computers een youtube filmpje wordt bekeken of dat het netwerk van de ps3 überhaupt niet goed werkt als de ene draadloze computer aan staat.

Hierdoor en omdat de modem/router al meer dan 5 jaar oud is willen we graag een nieuwe modem/router kopen. De vraag is echter of we een modem/router inéén moeten kopen of dat we die beter los kunnen kopen? Ik ben absoluut geen computeranalfabeet, maar van netwerken heb ik niet veel verstand. De Range Extender heb ik zelf aangesloten, maar dat was ook niet moeilijk. Het voordeel van de modem/router inéén is het makkelijke aansluiten. Het voordeel van de router + modem los is het vervangen van één van de twee later en de (waarschijnlijk) hogere kwaliteit, omdat er simpelweg veel meer keus in is.

De eisen voor een nieuw systeem is het goed kunnen verdelen van het internet en goede kwaliteit van het netwerk uiteraard. Ook heeft de draadloze computer al een Dual Band netwerkkaart, dus het zou mooi zijn om een Simulateneous router aan te schaffen. Hetgene wat ik aan het totaalpakket wil uitgeven ligt rond de 100-150 euro.

Qua modem en router los zat ik te denken aan de Netgear WNDR3700, maar een eventuele modem om hier bij te zetten heb ik nog niet in gedachten.

Qua modem/routers inéén heb je volgens mij maar keuze tussen twee producten:
Netgear DGN3500 of
Linksys WAG320N.

Kunnen jullie mij helpen met de keuze?
 
je vergeet het belangrijkste.
wat heb je voor een aansluiting ADSL of kABEL
En wat ook aardig is om te weten, welk pakket heb je daarbij.

En heb je de gegevens van je provider allemaal al opgezocht om het geheel in te stellen.
Voor het draadloos zou ik zeker voor een N serie gaan.
Jouw netwerkkaarten zullen dit misschien nog niet ondersteunen maar beter vooruit gedacht dan later extra te moeten kopen.
 
Ik wist niet dat het soort internet ook nog meeweegt.
Wij hebben in elk geval ADSL van Solcon Down 4MB Up 1MB.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan