Router, modem probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ervell

Gebruiker
Lid geworden
14 jun 2005
Waarschijnlijk staat de oplossing al ergens tussen de vragen maar het is mij niet gelukt deze toe te passen

Situatie:

ASDL verbinding met een Speedtouch 510 modem (met 4 poorten)
Poort 1 PC
Poort 2 soms een laptop
Poort 3 Vrij
Poort 4 Linksys wireles router
De Linksys (4 poorten en wireless) will ik eigenlijk als HUB gebruiken
Op de Internetpoort sluit ik de modem aan
Poort 1 PC met printer
Poort 2 PC
Poort 3 en 4 vrij
Wireless soms laptop

Wat gaat goed
Alle PC s kunnen op internet

Probleem de PC s op de Modem kunnen niet met de PC s op de Linksys communiceren, dit wil ik wel graag voor elkaar krijgen om van de printer gebruik te kunnen maken.

Antwoorden graag stap voor stap en in simpele taal uitleggen

Indien mogelijk een oplossing waarbij de modem linksys verbinding in de internet poort van de Linksys blijft

Groeten
Ervell

Hoi,

Dus ....
Álles - draadloos of niet - op de Linksys.
Einde probleem

Een beetje te kort door de bocht

Teun,

Jouw antwoord is een beetje te kort door de bocht.

Alles draadloos geeft veel onverklaarbare storingen vandaar de andere opstelling
Alles bedraad op de linksys is fysiek onmogelijk er loopt maar 1 netwerkkabel van boven naar beneden.

Dus .....
Kom eens met een antwoord waar ik wel wat aan heb.

Dat ik om een simple uitleg vraag betekend niet dat de oplossing in gewikkeld mag zijn.

Groeten Ervell

Het moet kunnen, met 2 verschillende routers. Dat hebben wij thuis ook. Check gewoon alles eens even (de groep waarin de pc's zich verbinden etc...).

Extra info

Instellingen SpeedTouch
Interface PPPoA_1
DHCP server running
IP adressen v.a. 10.0.0.150
sub net 255.255.255.0
Gateway 10.0.0.138

Linksys
Automatic config DHCP
IP adressen v.a. 192.168.1.100 t/m 106
subnet 255.255.255.0
Gateway 192.168.1.1

Alle PCs zitten in de zelfde werkgroep. De laptop kan ik op beide inpluggen en deze ziet dan alleen de PC's die aan de router c.q. modem hangen
Ik denk zelf dat ik de linksys zo moet instellen dat hij de IP adressen van de modem pakt, ik weet alleen niet hoe?

Hallo,

Wat U moet doen is, U moet de Gateway van de Linksys hetzelve aan de SpeedTouch geven dus 192.168.1.1 ook aan de SpeedTouch geven.
Wand nu draaien er twee verschillende DHCP's en herkennen de routers elkaar niet correct.
IP adressen v.a. 192.168.1.100 t/m 106 kunt U gewoon veranderen in 192.168.1.100 t/m 150 (Moet geen problemen opbrengen.)

Met vriendelijke groet,
Mickey:)

(Ik heb 5 routers in mijn netwerk draaien en die hebben 1 Gateway (Van één router noem ik de hoofd router.)

Uw linksys is dan dus de hoofd router als het goed is.

Laatst bewerkt:
Teun,

Jouw antwoord is een beetje te kort door de bocht.

Alles draadloos geeft veel onverklaarbare storingen vandaar de andere opstelling
Alles bedraad op de linksys is fysiek onmogelijk er loopt maar 1 netwerkkabel van boven naar beneden.

Dus .....
Kom eens met een antwoord waar ik wel wat aan heb.

Dat ik om een simple uitleg vraag betekend niet dat de oplossing in gewikkeld mag zijn.

Groeten Ervell

Hmm .... kort lontje.
Tóch meen ik het serieus.
Je hebt vier bekabelde aansluitmogelijkheden en daarnaast op diezelfde linksys uiteraard een onbeperkte (nou ja 256) draadloze ... dus wát let je.
Want daarmee is je vraag: alle pc's en notebooks herkenbaar in één netwerk, opgelost.

Getackeld

De oplossing van Mickey heeft gewerkt alleen andersom toegepast

De aansluiting van de Speedtouch op de Linksys toch maar op een LAN poort gezet ipv WAN poort.
Ik heb de Linksys op "router" gezet ipv Gateway en een IP gegeven bij de range van de Speedtouch. Ook de DHCP van de Linksys op disable.
De Speedthouch is dan gateway en DHCP server

Nu nog proberen of het ook wil als de Spedtouch wel via de WAM port verbonden is.

Bedankt voor alle reacties.

Nog even voor Teun, ik had een kort lontje omdat ik juist van het wireless af wilde en al de hele dag aan het stoeien was om het voor elkaar te krijgen. Mijn excuses als ik te bot heb gereageerd en goed van je dat je nog even de moeite heb genomen uit te leggen hoe je het bedoelde.

Groeten Ervell

wrt

De oplossing van Mickey heeft gewerkt alleen andersom toegepast

De aansluiting van de Speedtouch op de Linksys toch maar op een LAN poort gezet ipv WAN poort.
Ik heb de Linksys op "router" gezet ipv Gateway en een IP gegeven bij de range van de Speedtouch. Ook de DHCP van de Linksys op disable.
De Speedthouch is dan gateway en DHCP server

Nu nog proberen of het ook wil als de Spedtouch wel via de WAM port verbonden is.

Bedankt voor alle reacties.

Nog even voor Teun, ik had een kort lontje omdat ik juist van het wireless af wilde en al de hele dag aan het stoeien was om het voor elkaar te krijgen. Mijn excuses als ik te bot heb gereageerd en goed van je dat je nog even de moeite heb genomen uit te leggen hoe je het bedoelde.

Groeten Ervell

Oke, mooi

Alleen ik wist niet dat U de de kabel in de WAN poort had, dat was dus al een groot probleem, wand dan doet sowieso het netwerk het niet.

Fijn dat het is gelukt:rolleyes:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan