Router/modum valt weer is uit.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Just Whouz

Gebruiker
Lid geworden
18 dec 2007
Goeiemorge allemaal.

(sorry als de vraag in de verkeerde sectie staat)
Ik heb een vraagje over mijn internet.
Gisteravodn wask nog gewoon online enzo, en nu ligt me internet er (weeris) uit. Twas al een half jaar geleden dat het voor het laatst gebeuren, dus het zat er we laan te komen.
Nu heeft me moeder eventjes gebeld naar tele 2, en daar zeggen ze dat het modem maximaal 2 meter van de aansluiting (waar de lijn dus uit de muur komt) mag zitten.
Nu snap ik er niks meer van, want wat bedoelen hun met modem?
Het modem of de router. We hebben zo een klein kastje, dat volgens mij toch echt het "modem" is. op de binnekostlijn in de muur gemaakt. En dan een kabeltje naar boven, waar de Router staat. Zit dit nu goed? Of moet ik doen wat tele 2 zegt? En het "modem" er tussenuitalen en de router 2 meter van de inkomstlijn zetten?

Alvast bedankt.
Greetz M.

Hoi,

Zoals je het beschijft, is alles OK.
Als het langere tijd wél goed heeft gewerkt, is het verhaal van Tele2 onzin.
Want waarom zou het dan nu opeens aan je modem, router of de verbinding hiertussen liggen.
Eigenlijk weer eens het 'geijkte' helpdeskverhaal bij veel providers: de 'schuld' bij de gebruiker leggen!!

Doe eens het volgende:

Sluit alles af: pc's en/of laptops uit, router boven uit (dus stroom eraf), modem in de meterkast uit (dus stroom eraf)

1. Nu eerst het modem in de meterkast aan en wachten een paar minuten tot deze weer volledig on-line is
2. Hierna de router aan, en weer even wachten tot deze volledig gestart is.
3. Als je zowel bekabelde als draadloze apparaten hebt, eerst een pc of laptop mét kabel uittesten op verbinding. Als dit werkt tenslotte de draadloze.

Deze startvolgorde lost verbindingsproblemen vaak op.
Overigens is een frequentie van zo'n keer per halfjaar geen ramp hoor ......
Mocht het probleem weer terugkeren, dan zijn er nog een aantal andere opties, maar probeer eerst dit

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan