Router moet telkens opgestart worden!

Status
Niet open voor verdere reacties.

pa3ajt

Verenigingslid
Lid geworden
8 sep 2000
M'n zwager meldde het volgende probleem nadat hij een nieuwe PC heeft aangeschaft:

"Ik heb, om verbinding te krijgen met internet, een router / modem, en op de nieuwe PC heb ik de instelling gedaan (middels CD). Dat lukt dan prima, maarrrrr..... Als ik de computer uitzet, en vervolgens na een tijd weer aanzet en internetverbinding wil maken lukt dat niet! Op één of andere manier wordt de instelling dus niet vastgehouden. Als ik dan weer inlog in de router, en de setup wizard draai, dan lukt het weer. Ik heb dit probleem bij mijn vorige computer ook gehad, en is toen opgelost door de helpdesk van Mycom. Het is in iedere geval een instelling hier of daar, maar ik weet niet meer waar. Bij Mycom blijkbaar ook niet meer, al heb ik wel verwezen naar het eerdere probleem, en de door hen geboden oplossing. "

De ADSL-modem/router: SMC780
Privider: Planet ADSL-comfort.

Als jullie mij nou vertellen hoe dit probleempje is op te lossen, dan speel ik weer eens "mooi wqeer" bij zwagertjelief.

Misschien is het niet vasthouden van de verbinding in te stellen? Misschien flashen?

Ik wacht wel af.

Graag een reactie.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan