Router ná eerste pc?

Status
Niet open voor verdere reacties.

deknoopjes

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
24 feb 2007
Hallo,

Ik heb ADSL van XS4ALL wat verbonden is met een externe USB modem. Deze verbinding met internet loopt als een zonnetje. Nu wil ik een router inrichten om draadloos een tweede pc in staat te stellen de internetverbinding van de eerste pc te delen. Ik ga dus niet naar internet via deze router, maar wil alleen de internetverbinding "doortrekken" naar de andere pc. Op beide pc's draait overigens Windows XP.

Nu draai ik al een tijd rondjes en hoop op wat antwoorden op onderstaande vragen:

• Moet ik dan de eerste pc verbinden met de WAN poort of een LAN poort van de router?
  • Heb beide poorten al geprobeerd en in beide gevallen wordt een LAN verbinding gestart. Maar ik kan niet bij de router komen? Moet ik hier overigens wel iets instellen?
  • Welke wizzard moet ik nu gebruiken? Instellen draadloos netwerk of thuisnetwerk?
  • Is het handig om eerst alle firewalls en security uit te schakelen bij het instellen via de wizzards of loop je dan later weer tegen andere problemen aan?
  • Kan ik ergens een instructie vinden hoe ik dit moet aanpakken?

Michel

Je kan de wizard thuisnetwerk of klein bedrijfsnetwerk gebruiken of alles handmatig instellen.
Op je compu met internet verbinding (host) moet je onder eigenschappen voor de internet verbinding 'andere netwerkgebruikers mogen deze verbinding gebruiken om..etc" aanvinken.
Onder tcp/ip instellingen moet je op je host 192.168.0.1 als ip adres toe laten wijzen

Op de guests (andere compus) moet je 192.168.0.1 onder tcp/ip instellingen -> eigenschappen->geavanceerd 192.168.0.1 als gateway toeveogen

OK, denk dat ik begrijp wat je bedoeld. Om te beginnen heb ik het advies voor de host opgevolgd. Vinkje stond al aan. Maar als ik onder tcp/ip instellingen het ip adres 192.168.2.1 (adres router) toevoeg werkt internet helemaal niet meer op de host. Volgens mij krijg ik namelijk dynamisch een IP adres toegewezen van XS4ALL.

Wat doe ik verkeerd?

Je hebt naar ik aanneem 2 netwerkkaarten. Die waar xs4all op binnenkomt moet je een dynamisch ip geven en de netwerkkaart die voor je interne netwerk gebruikt wordt 192.168.0.1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan